View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 35, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 35, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La composición combinatoria. Un procedimiento para fomentar la motivación y la creatividad artística en E.S.O.

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ortega Cubero, Inés
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/13041
ISSN: 1577-0338
Publisher
Universidad de Alcalá. Escuela Universitaria Cardenal Cisneros
Date
2012
Bibliographic citation
Pulso, 2012, n.35, p. 159-176. ISSN 1577-0338
Keywords
Ángel Ferrant
Arsintes
Composición combinatoria
Creatividad
Integración
Combinatory composition
Creativity
School integration
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El siguiente artículo tiene por objeto relatar una experiencia llevada a cabo con estudiantes de 1º de E.S.O., basada en la obra del escultor español Ángel Ferrant. La idea surgió como consecuencia de una investigación previa en torno a la figura del artista, interesante representante de las Vanguardias y uno de los más destacados teóricos de la didáctica del arte en nuestro país.Las creaciones de los alumnos, producidas con material minuciosamente diseñado por él, derivan de la espontaneidad lúdica y la imaginación, orientándose hacia la satisfacción estética personal. Dados los alentadores resultados plásticos obtenidos, este incipiente estudio parece abrir la puerta tanto a una prometedora línea de trabajo de aula, como a futuras investigaciones.
 
This article describes a project designed for firstyear secondary school students. The idea stems from previous research on the work of the Spanish sculptor Ángel Ferrant, who was not just an important avant garde sculptor but also one of the most relevant theorists and pedagogues in the teaching of Art in Spain. Our students’ work, created through the use of Ferrant’s meticulously designed didactic games, is governed by spontaneity, imagination and aesthetic selfsatisfaction. This study shows promise for both classroom and research work.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
composicion_ortega_PULSO_2012.pdf249.0KbPDF
FilesSizeFormat
View
composicion_ortega_PULSO_2012.pdf249.0KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 35, 2012 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV