Show simple item record

dc.contributor.authorJones, Jane
dc.date.accessioned2007-10-03T08:55:28Z
dc.date.available2007-10-03T08:55:28Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2001, n.12, p. 96-105. ISSN 1130-7021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/968
dc.description.abstractPupils do not automatically progress in their foreign language learning. It is a process that needs to be carefully oriented and scaffoided by the teacher. My concern in this article is to explore the nature of such scaffolding that I relate to the definition of very precise learning objectives and the concomitant establishment of pupil learning targets. I suggest that motivation is a crucial feature in such a framework of goal-oriented teaching and learning.en
dc.description.abstractEl progreso del alumnado de lengua extranjera no se produce automáticamente, sino que necesita una cuidadosa orientación y una planificación progresiva por el profesor. La preocupación de este artículo es explorar la naturaleza de esa planificación progresiva que relaciono con la definición de unos objetivos de aprendizaje muy definidos, así como el establecimiento paralelo de objetivos de aprendizaje de los alumnos. Considero la motivación una característica fundamental en este tipo de enseñanza y aprendizaje orientados a los objetivos.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
dc.titleOn Target. Progression in Modern Foreign Language Teaching and Learningen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaHumanidades
dc.subject.ecienciaHumanities
dc.subject.ecienciaFilología hispánica
dc.subject.ecienciaSpanish philology
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)