On Target. Progression in Modern Foreign Language Teaching and Learning
Authors
Jones, JanePublisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2001Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2001, n.12, p. 96-105. ISSN 1130-7021
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Pupils do not automatically progress in their foreign language learning. It is a process that
needs to be carefully oriented and scaffoided by the teacher. My concern in this article is to
explore the nature of such scaffolding that I relate to the definition of very precise learning
objectives and the concomitant establishment of pupil learning targets. I suggest that
motivation is a crucial feature in such a framework of goal-oriented teaching and learning. El progreso del alumnado de lengua extranjera no se produce automáticamente, sino que necesita una cuidadosa orientación y una planificación progresiva por el profesor. La preocupación de este artículo es explorar la naturaleza de esa planificación progresiva que relaciono con la definición de unos objetivos de aprendizaje muy definidos, así como el establecimiento paralelo de objetivos de aprendizaje de los alumnos. Considero la
motivación una característica fundamental en este tipo de enseñanza y aprendizaje
orientados a los objetivos.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
On Target. Progression in Modern ... | 419.4Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
On Target. Progression in Modern ... | 419.4Kb |
![]() |