Show simple item record

dc.contributor.authorValero Garcés, María del Carmen 
dc.date.accessioned2007-09-27T08:41:04Z
dc.date.available2007-09-27T08:41:04Z
dc.date.issued1993
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 1993, n.6, p. [105]-117. ISSN 1130-7021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/877
dc.description.abstractIn the context of a language learning, the integration of reading into the language programme is essential, obviously interrelated with the other skills of listening, speaking and writing. But it is often difficult to convince students of English as a foreign language that texts in English can be understood even though there are vocabulary items and structures they have never seen before. So it is useful to provide our students with different types of texts that require different styles of reading in order to become effective readers. On the other hand, projects are multiskill aaivities that provide students with the oportunities to recycle known language and skills in a relatively natural context. Through the project "Newspapers in the classroom", we try to make students aware of the possibility of being able to understand and produce newspaper articles through a great variety of activities based on stimulating authentic reading material related to various sections and aspects of national and intemational news, finance and science and technology.
dc.description.abstractEn la planificación de un curso la lectura debe ocupar un lugar importante, aunque no aislado, y supone una destreza que el alumno debe dominar en la medida de lo posible. Para ello necesitará de práctica y de una serie de claves que le den acceso a determinados tipos de textos y diferentes modos de lectura que le permitan ser un lector eficaz. Por otro lado, la realización de proyectos en el aula son actividades que suponen un amplio conjunto de tareas centradas en un tópico que les da la oportunidad de usar, repasar o consolidar la cantidad de "lengua extranjera" que conocen en un contexto relativamente mas natural, a la vez que se nos ofrece la posibilidad de introducir nuevos elementos que de otro modo resultan aburrido o monótono. Es el caso de la lectura de artículos de prensa y la adquisición de un vocabulario específico que les permita moverse con cierta soltura en una parcela a la que no todos tienen acceso y resulta difícil para nuestros alumnos de BUP. Nuestra propuesta se centra, pues, en la realización de una serie de actividades y ejercicios prácticos que faciliten su lectura y posterior creación.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
dc.titleEstrategias lectoras para la comprensión de la prensa escritaen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaHumanidades
dc.subject.ecienciaHumanities
dc.subject.ecienciaFilología hispánica
dc.subject.ecienciaSpanish philology
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)