Show simple item record

dc.contributor.authorHallock, Thomas
dc.date.accessioned2011-05-24T10:35:41Z
dc.date.available2011-05-24T10:35:41Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.bibliographicCitationCamino real: estudios de las hispanidades norteamericanas, 2010, n. 3, p. 35-58. ISSN 1889-5611en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/8347
dc.description.abstractAs the field of early American literature absorbs the influences of trans-Atlantic and hemispheric models, border zones such as La Florida provide new opportunities for research and classroom study. Given this region’s complicated history, however, the literary history is very difficult to reconstruct. Early descriptions of Florida were written in Spanish, French, Portuguese, English, Latin, German, and native languages, and they took any number of forms, including histories, relaciones, fiction, epic poems, captivity and slave accounts, petitions, diaries, and natural histories. What holds together this diverse body of works? Given the range of materials, one pedagogical approach is to focus on the process of anthologizing itself. Florida offers a test case by which students may replicate the tasks that colonial authors, printers, editors, and anthologists undertook themselves. It provides a test site for micro-histories that, if completed alongside other projects, may be used to redraw the map of colonial American studies.en_US
dc.description.abstractDado que la especialidad de Literatura Americana ha absorbido las influencias transatlánticas y los modelos hemisféricos, regiones como La Florida ofrecen nuevas oportunidades para la investigación y la enseñanza. Debido a la complejidad histórica de la región, la historia literaria ha sido un tanto difícil de reconstruir. Las primeras descripciones de La Florida fueron escritas en español, francés, portugués, inglés, alemán y lenguas indígenas cuyos textos siguieron formatos diversos tales como: historias, cartas de relación, poemas épicos, cuentos, relatos de esclavitud y cautiverio, peticiones, diarios, así como historias naturales. Cabría preguntarse entonces ¿qué es lo que mantiene unido este corpus literario tan diverso? Teniendo en cuenta la diversidad antes mencionada, una aproximación pedagógica sería enfocarse en el proceso de recopilar y editar estos textos en el marco de sus propios formatos. El ejemplo de La Florida brinda un ámbito para el estudio de la “micro-historia” que, de ser realizado con otros proyectos, podría rediseñar el mapa de los estudios coloniales de las Américas.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherInstituto B. Flanklin de Estudios Norteamericanos. Universidad de Alcalá de Henaresen_US
dc.subjectCritical articleen_US
dc.subjectEnsayoen_US
dc.subjectFloridaen_US
dc.subjectHistoriographyen_US
dc.subjectHemispheric studiesen_US
dc.subjectTransatlantic studiesen_US
dc.subjectPedagogyen_US
dc.subjectColonial literatureen_US
dc.subjectAnthologiesen_US
dc.subjectLa Floridaen_US
dc.subjectHistoriografíaen_US
dc.subjectEstudios hemisféricosen_US
dc.subjectEstudios transatlánticosen_US
dc.subjectLiteratura colonialen_US
dc.subjectAntologíasen_US
dc.titleThink globally, dig locally: pedagogy and the archive in early Florida literatureen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaHumanidades
dc.subject.ecienciaHistoria de América
dc.subject.ecienciaAmerica-History
dc.subject.ecienciaArte
dc.subject.ecienciaArt
dc.subject.ecienciaLiteratura
dc.subject.ecienciaLiterature
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)