View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Camino Real: estudios de las hispanidades norteamericanas
  • Camino real, Número 03, 2010
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Camino Real: estudios de las hispanidades norteamericanas
  • Camino real, Número 03, 2010
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Think globally, dig locally: pedagogy and the archive in early Florida literature

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Hallock, Thomas
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/8347
Publisher
Instituto B. Flanklin de Estudios Norteamericanos. Universidad de Alcalá de Henares
Date
2010
Bibliographic citation
Camino real: estudios de las hispanidades norteamericanas, 2010, n. 3, p. 35-58. ISSN 1889-5611
Keywords
Critical article
Ensayo
Florida
Historiography
Hemispheric studies
Transatlantic studies
Pedagogy
Colonial literature
Anthologies
La Florida
Historiografía
Estudios hemisféricos
Estudios transatlánticos
Literatura colonial
Antologías
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
As the field of early American literature absorbs the influences of trans-Atlantic and hemispheric models, border zones such as La Florida provide new opportunities for research and classroom study. Given this region’s complicated history, however, the literary history is very difficult to reconstruct. Early descriptions of Florida were written in Spanish, French, Portuguese, English, Latin, German, and native languages, and they took any number of forms, including histories, relaciones, fiction, epic poems, captivity and slave accounts, petitions, diaries, and natural histories. What holds together this diverse body of works? Given the range of materials, one pedagogical approach is to focus on the process of anthologizing itself. Florida offers a test case by which students may replicate the tasks that colonial authors, printers, editors, and anthologists undertook themselves. It provides a test site for micro-histories that, if completed alongside other projects, may be used to redraw the map of colonial American studies.
 
Dado que la especialidad de Literatura Americana ha absorbido las influencias transatlánticas y los modelos hemisféricos, regiones como La Florida ofrecen nuevas oportunidades para la investigación y la enseñanza. Debido a la complejidad histórica de la región, la historia literaria ha sido un tanto difícil de reconstruir. Las primeras descripciones de La Florida fueron escritas en español, francés, portugués, inglés, alemán y lenguas indígenas cuyos textos siguieron formatos diversos tales como: historias, cartas de relación, poemas épicos, cuentos, relatos de esclavitud y cautiverio, peticiones, diarios, así como historias naturales. Cabría preguntarse entonces ¿qué es lo que mantiene unido este corpus literario tan diverso? Teniendo en cuenta la diversidad antes mencionada, una aproximación pedagógica sería enfocarse en el proceso de recopilar y editar estos textos en el marco de sus propios formatos. El ejemplo de La Florida brinda un ámbito para el estudio de la “micro-historia” que, de ser realizado con otros proyectos, podría rediseñar el mapa de los estudios coloniales de las Américas.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
think_hallock_CR_2010.pdf146.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
think_hallock_CR_2010.pdf146.2KbPDF
Collections
  • Camino real, Número 03, 2010 [10]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV