View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 30, 2007
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Mejora de la comprensión lectora mediante el entrenamiento en la construcción de inferencias

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ripoll Salceda, Juan Cruz; Aguado Alonso, Gerardo; Díaz Fernández, María
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/5174
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2007
Bibliographic citation
Pulso, 2007, n.30, p. 233-245. ISSN 1577-0338
Keywords
Comprensión lectora
Inferencia
Habilidades lingüísticas
Reading comprehension
Inference
Linguistic skills
Pedagogy
Pedagogía
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En este artículo se relata una experiencia de mejora de la comprensión lectora en alumnos de 2º de la ESO que cursaban la asignatura Habilidades Lingüísticas Básicas. Esta experiencia está basada en el entrenamiento en la construcción de inferencias. Se trata de un enfoque poco utilizado en la práctica escolar, aunque con una importante base teórica y experimental. En primer lugar se presentan los fundamentos teóricos del entrenamiento en la construcción de inferencias. Después se describe cómo se adaptó este programa para su uso en una clase de ESO, y se evalúa la intervención. Los resultados mostraron que el grupo de alumnos que realizó el programa mejoró respecto al que no lo hizo, aunque la diferencia entre ambos grupos no fue significativa, lo que pudo ser debido a la brevedad de la intervención.
 
This article is about an experience on improving reading comprehension of 2nd grade students of Secondary School attending the subject “Basic Linguistic Skills (Spanish language)”. The implementation of this experience was based on the training in construction of inferences. This approach has been scarcely used at school, although its theoretical and experimental basis is very remarkable. First, theoretical foundations of training in construction of inferences are introduced. Then, a description of the planned tasks adapted for its use with students of Secondary School is included. After that, intervention was evaluated. The results showed that the group of students in the program improved their reading comprehension in relation to the group who was not included in the program. Nevertheless the difference reached no significance, probably because of the short time of program implementation.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Mejora de la comprensión lectora ...331.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
Mejora de la comprensión lectora ...331.3KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 30, 2007 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV