Show simple item record

dc.contributor.advisorRábano Llamas, Manuel Francisco 
dc.contributor.authorGordo Andrés, Rocío
dc.date.accessioned2019-04-30T12:12:11Z
dc.date.available2019-04-30T12:12:11Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.bibliographicCitationGordo, R. (2018). Cooperative learning and multiple intelligences applied to English teaching in Infant Education (Trabajo de Fin de Grado. Universidad de Alcalá, Madrid). Recuperado de http://hdl.handle.net/10017/37310es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/37310
dc.description63 p.
dc.description.abstractAccording to EF EPI, the position of Spain in the ranking of English command has decreased, showing the lacks that English teaching suffers. In this situation and with the aim of improve English learning, it has been designed an innovative educational proposal for Infant Education based on Multiple Intelligences Theory and Cooperative Learning. The proposal employs visual-spatial and bodily-kinaesthetic intelligences to distance from the linguistic intelligence used traditionally. Moreover, cooperative learning is used to attend to diversity and take advantage of the potential that teachers have in class. These methods and other techniques are used as mean to English language approach. The evaluation of the proposal will show its efficacyen
dc.description.abstractSegún EF EPI, la posición de España en el ranking sobre el dominio de inglés ha descendido, mostrando las carencias que sufre la enseñanza de este idioma. En esta situación y con el objetivo de mejorar el aprendizaje del inglés, se ha diseñado una propuesta educativa innovadora para Educación Infantil basada en la Teoría de las Inteligencias Múltiples y el Aprendizaje Cooperativo. La propuesta emplea las inteligencias visual-espacial y corporal cinestésica o kinestésica para distanciarse de la inteligencia lingüística utilizada tradicionalmente. Además, el aprendizaje cooperativo se utiliza para atender a la diversidad y beneficiarse del potencial que tienen los maestros en el aula. Estos métodos y otras técnicas se usarán como medio para un acercamiento a la lengua inglesa. La evaluación de la propuesta mostrará su eficaciaes_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectCooperative learningen
dc.subjectVisual-spatial intelligenceen
dc.subjectBodily-kinaesthetic intelligenceen
dc.subjectEnglish teachingen
dc.subjectEducational proposalen
dc.subjectAprendizaje cooperativoes_ES
dc.subjectInteligencia visual-espaciales_ES
dc.subjectInteligencia corporal cinestésicaes_ES
dc.subjectEenseñanza del ingléses_ES
dc.subjectPropuesta educativaes_ES
dc.titleCooperative learning and multiple intelligences applied to English teaching in Infant Educationen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen
dc.subject.ecienciaEducaciónes_ES
dc.subject.ecienciaEducationen
dc.contributor.affiliationUniversidad de Alcalá. Facultad de Educaciónes_ES
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/acceptedVersionen
dc.description.degreeGrado en Magisterio de Educación Infantiles_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.