Cooperative learning and multiple intelligences applied to English teaching in Infant Education
Authors
Gordo Andrés, RocíoDirector
Rábano Llamas, Manuel FranciscoDate
2018Affiliation
Universidad de Alcalá. Facultad de EducaciónBibliographic citation
Gordo, R. (2018). Cooperative learning and multiple intelligences applied to English teaching in Infant Education (Trabajo de Fin de Grado. Universidad de Alcalá, Madrid). Recuperado de http://hdl.handle.net/10017/37310
Keywords
Cooperative learning
Visual-spatial intelligence
Bodily-kinaesthetic intelligence
English teaching
Educational proposal
Aprendizaje cooperativo
Inteligencia visual-espacial
Inteligencia corporal cinestésica
Eenseñanza del inglés
Propuesta educativa
Description / Notes
63 p.
Document type
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis
Version
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
According to EF EPI, the position of Spain in the ranking of English command has decreased, showing the lacks that English teaching suffers. In this situation and with the aim of improve English learning, it has been designed an innovative educational proposal for Infant Education based on Multiple Intelligences Theory and Cooperative Learning. The proposal employs visual-spatial and bodily-kinaesthetic intelligences to distance from the linguistic intelligence used traditionally. Moreover, cooperative learning is used to attend to diversity and take advantage of the potential that teachers have in class. These methods and other techniques are used as mean to English language approach. The evaluation of the proposal will show its efficacy Según EF EPI, la posición de España en el ranking sobre el dominio de inglés ha descendido, mostrando las carencias que sufre la enseñanza de este idioma. En esta situación y con el objetivo de mejorar el aprendizaje del inglés, se ha diseñado una propuesta educativa innovadora para Educación Infantil basada en la Teoría de las Inteligencias Múltiples y el Aprendizaje Cooperativo. La propuesta emplea las inteligencias visual-espacial y corporal cinestésica o kinestésica para distanciarse de la inteligencia lingüística utilizada tradicionalmente. Además, el aprendizaje cooperativo se utiliza para atender a la diversidad y beneficiarse del potencial que tienen los maestros en el aula. Estos métodos y otras técnicas se usarán como medio para un acercamiento a la lengua inglesa. La evaluación de la propuesta mostrará su eficacia
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFG_Gordo_Andres_2018.pdf | 3.074Mb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFG_Gordo_Andres_2018.pdf | 3.074Mb |
|