View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 26, 2012
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Revista de poética medieval
  • Revista de poética medieval - Número 26, 2012
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El motivo: unidad narrativa en los romances caballerescos

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
González, Aurelio
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/20251
ISSN: 1137-8905
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2012
Bibliographic citation
Revista de poética medieval, n. 26 (2012), pp. 129-147
Keywords
Romancero
Motivo
Narrativa caballeresca
Tristán
Flérida
Lanzarote
Spanish Ballad
Motive
Chivalry story
Tristan
Flérida
Lancelot
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El motivo como unidad mínima de significado corresponde al nivel de la intriga de la historia que se cuenta, sin embargo en la determinación de los motivos en un texto hay que tomar en cuenta otros elementos como puede ser la misma expresión discursiva, el significado profundo o el tema. Por otra parte el motivo no se puede ver solamente en una relación amplia, por su recurrencia, con otros géneros, es muy importante la relación al interior del género al que pertenece el texto, en este caso el romance. Estos problemas se señalan al revisar tres romances: Herido está don Tristán, Flérida y don Duardos y Lanzarote y el ciervo del pie blanco, tomando en cuenta tanto versiones viejas como de tradición oral moderna.
 
Motive as the minimum unit of significance is in the level of the intrigue of the story that is narrated. In the determination of the motives in a text is necessary to take in consideration other elements as the discursive expression, the last significance or the theme. It is not possible to see the motive in a large relation, for his frequency, with other narrative genres, is very important the relationships inside the narrative form, in this case the Spanish ballad. These problems are studied in three ballads: Herido está don Tristán, Flérida y don Duardos y Lanzarote y el ciervo del pie blanco, in old and modern oral tradition versions.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
motivo_González_RPM_2012.pdf379.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
motivo_González_RPM_2012.pdf379.3KbPDF
Collections
  • Revista de poética medieval - Número 26, 2012 [21]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV