From nowhere to somewhere : spatiality in Alan Hollinghurst’s The Swimming-Pool Library and Pai Hsien-yung’s Crystal Boys
Authors
He, ChuannanDirector
García Hernández, SilviaDate
2021Affiliation
Universidad de AlcaláBibliographic citation
HE, CHUANNAN. From nowhere to somewhere : spatiality in Alan Hollinghurst’s The Swimming-Pool Library and Pai Hsien-yung’s Crystal Boys. Trabajo Fin de Máster. Universidad de Alcalá, 2021.
Keywords
Homosexuality
Crystal Boys
The Swimming-Pool Library
Homosexual space
Emotional regime
Homosexualidad
Espacio homosexual
Régimen emocional
Document type
info:eu-repo/semantics/masterThesis
Version
info:eu-repo/semantics/acceptedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
In heteropatriarchal society, homosexuality has always been considered as an
unorthodox sexuality. Owing to social prohibition of that sexuality, queer groups have
been marginalized and even excluded from society all the time. After Stonewall riots
happened in 1969, more and more social activists are dedicated to enhance
homosexual development globally. In London or Taipei, queer groups begin to walk
out of the darkness and show themselves. From nowhere to somewhere, they can
finally find themselves a place to fit in. In this way, a specific cultural phenomenon
belonging to them is built among places. Eventually, places and gay people are
connected together, and they are dependent on each other. In order to explore
homosexual space, I will focus my analysis on two novels: a Chinese novel, Pai
Hsien-yung’s Crystal Boys and Alan Hollinghurst’s The Swimming-Pool Library.
Both present the situation of gay men in 1980s. In my paper, I will make an analysis
of the connection between places and gay people and the construction of mental space
(emotional regime) from a comparative perspective. In two different cultures, society
will direct the formation of their emotional regime and thereby influence how the
connection between them is shown in both novels. En la sociedad heteropatriarcal, la homosexualidad siempre ha sido considerada
como una sexualidad heterodoxa. Debido a la prohibición social de esa sexualidad, los
grupos homosexuales han sido marginados e incluso excluidos de la sociedad. Tras
los disturbios de Stonewall en 1969, más activistas sociales se dedicaron a desarrollar
la visibilidad homosexual en todo el mundo. En Londres o Taipei, los grupos
homosexuales comienzan a salir de la oscuridad y se muestran ante la sociedad. Al
final, pueden encontrar un lugar donde encajar y construir su fenómeno cultural
propio. Como consecuencia, se ha establecido un vínculo imprescindible entre los
homosexuales y ciertos lugares. Para explorar el espacio homosexual, centraré mi
análisis en dos novelas: una novela china, Crystal Boys de Pai Hsien-yung y The
Swimming-Pool Library de Alan Hollinghurst. Ambos presentan la situación de los
hombres homosexuales en la década de 1980. En mi investigación, haré un análisis de
tal vínculo entre los lugares y los homosexuales y la construcción del espacio mental
(régimen emocional) desde una perspectiva comparada. En dos culturas diferentes, la
sociedad siempre tiene el poder de determinar cómo establecer el régimen emocional.
Por lo tanto, influirá en cómo se demuestra la conexión entre los homosexuales en
ambas novelas.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFM_He_2021.pdf | 714.4Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
TFM_He_2021.pdf | 714.4Kb |
![]() |