Show simple item record

dc.contributor.authorLecomte, Vincent
dc.date.accessioned2019-11-07T14:54:12Z
dc.date.available2019-11-07T14:54:12Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.bibliographicCitationEcozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, v. 10, n. 2 (2019), pp. 9-25en
dc.identifier.issn2171-9594
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/39954
dc.description.abstractDans l'œuvre de Pierre Huyghe, la présence animale, sans remettre en question la présence humaine, peut aider à définir ce qui fait « l'humain de l'homme ». C'est notamment l'une des ambitions de son film “Untitled (Human Mask)” (2014) qui met en scène un singe portant un masque anthropomorphe. L'artiste cherche une fois de plus à créer un écosystème dans lequel évolue l'animal, son intervention ayant pour effet de produire une forme de réincarnation du corps humain, et le réinvestissement de son milieu. Grâce à cet acteur malgré lui, et sur les lieux mêmes de la catastrophe de Fukushima, Huyghe revisite, voire déjoue l'œuvre de l'homme et, partant, ses représentations du monde.fr
dc.description.abstractIn the work of Pierre Huyghe, the presence of the animal, alongside the human, helps to define what makes “the human of the man.” This is one of the ambitions of “Untitled (Human Mask)” (2014), a movie featuring a monkey wearing an anthropomorphic mask. The artist seeks once again to create an ecosystem in which the animal evolves, its intervention having the effect of producing a form of reincarnation of the human body, and the reinvestment of its environment. Thanks to this unwilling actor at the scene of the Fukushima disaster, Huyghe revisits and even foils the work of the Man and, consequently, his representations of the world.en
dc.description.abstractEn la obra de Pierre Huyghe, la presencia animal, sin poner en tela de juicio la presencia humana, puede ayudar a definir lo que hace "el humano del hombre". Esa es una de las ambiciones de su película “Untitled (Human Mask)” (2014), en la que dirige a un mono que lleva una máscara antropomorfa. Una vez más, el artista trata de crear un ecosistema en el que el animal evoluciona, y cuya intervención tiene por resultado producir una forma de reencarnación del cuerpo humano, y la reinversión de su entorno. Gracias a este reticente actor en la escena del desastre de Fukushima, Huyghe revisa la obra del hombre, así como nuestras representaciones del mundo, hasta desbaratarlas.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isofraen
dc.publisherUniversidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectArt contemporainfr
dc.subjectAnimal
dc.subjectHumainfr
dc.subjectFiguration
dc.subjectÉcosystèmefr
dc.subjectContemporary arten
dc.subjectEcosystemen
dc.subjectArte contemporáneo y animales_ES
dc.subjectHumanoes_ES
dc.subjectFiguraciónes_ES
dc.subjectEcosistemaes_ES
dc.titleImitating men to better unmask them. Pierre Huyghe's Environmental Projecten
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaLiteraturaes_ES
dc.subject.ecienciaLiteratureen
dc.subject.ecienciaMedio ambientees_ES
dc.subject.ecienciaEnvironmental scienceen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleEcozon@: European journal of literature, culture and environmenten
dc.identifier.publicationvolume10
dc.identifier.publicationlastpage25
dc.identifier.publicationissue2
dc.identifier.publicationfirstpage9


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.