Show simple item record

dc.contributor.authorPena Díaz, María Carmen 
dc.contributor.authorDewaele, Jean-Marc
dc.date.accessioned2019-02-04T11:47:03Z
dc.date.available2019-02-04T11:47:03Z
dc.date.issued2018-11-27
dc.identifier.bibliographicCitationRevista Nebrija de lingüística aplicada, 2018, v. 12, n. 25, p. 1-34es_ES
dc.identifier.issn1699-6569
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/35741
dc.description.abstractIn this study we investigate the sources of individual differences in the language attitudes of 125 students enrolled in a language school in La Coruña (Galicia). Adopting a multicompetence perspective (Cook, 2012), we assumed that the presence of a particular language in the mind of a multilingual may affect attitudes towards the other languages. Considering the unique status, prestige and history of Galician, Spanish, English and French in La Coruña, we also assumed that differences in attitudes towards these languages could be linked more or less strongly to various background variables in participants such as self-perceived proficiency, type of upbringing (monolingual or bilingual), age of onset of learning, exposure to foreign languages through television and visits to the foreign country, gender and age. The results of statistical analyses confirm that connections exist in the attitudes toward the different languages, and that the independent variables have different effects on the attitudes towards the four languages.en
dc.description.abstractEn este trabajo se investiga la variación de las diferencias individuales en las actitudes de lenguaje de 125 estudiantes matriculados en una escuela de idiomas en La Coruña (Galicia). Siguiendo la teoría de la multicompetencia (Cook, 2012), establecemos que la presencia de una lengua concreta en la mente de un multilingüe puede variar su actitud hacia otras lenguas. Teniendo en cuenta el estatus único, el prestigio y la historia del gallego, castellano, inglés y francés en La Coruña, establecimos la premisa de que las diferencias en las actitudes hacia estos idiomas podrían estar relacionadas con variables del contexto tales como la autopercepción de la competencia, el tipo de educación (monolingüe o bilingüe), la edad de inicio del aprendizaje, la exposición a idiomas extranjeros a través de la televisión, así como los viajes al extranjero, el género y la edad. Los resultados de los análisis estadísticos muestran que existe relación entre las actitudes hacia los diferentes idiomas, y que las variables independientes tienen diferentes efectos sobre las actitudes hacia los cuatro idiomas.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)en
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/
dc.subjectAttitudesen
dc.subjectmultilingualismen
dc.subjectGaliciaes_ES
dc.subjectactitudes lingüísticases_ES
dc.subjectmultilingüismoes_ES
dc.titleSources of variation in Galician multilinguals' attitudes towards Galician, Spanish, English and Frenchen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.contributor.affiliationUniversidad de Alcalá. Departamento de Filología Moderna. Área de Filología Inglesaes_ES
dc.date.updated2019-02-01T15:15:18Z
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.26378/rnlael1225293
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.uxxiAR/0000029244
dc.identifier.publicationtitleRevista Nebrija de lingüística aplicadaes_ES
dc.identifier.publicationvolume12
dc.identifier.publicationlastpage34
dc.identifier.publicationissue25
dc.identifier.publicationfirstpage1


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.