Show simple item record

dc.contributor.authorQurratulaen, Liaqat
dc.date.accessioned2018-10-30T16:11:36Z
dc.date.available2018-10-30T16:11:36Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.bibliographicCitationEcozon@: European Journal of Literature, Culture and Environment, v. 9, n. 2 (2018), pp. 72-88en
dc.identifier.issn2171-9594
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/34820
dc.description.abstractEvery war has grave repercussions for both the human and non-human elements in the geographical location where it erupts. Dramatic productions like Rajiv Joseph’s "Bengal Tiger at the Baghdad Zoo" (2009) highlight the consequences of war on the ecosystem of the conflict-stricken vicinity of Baghdad city. In the play, the chaotic world portrayed is an ecocentric site where the ghost of a tiger talks and the destruction of the garden, of Baghdad city and of human values are lamented. To illustrate the hazards of human conflict, Joseph incorporates ancient myths with the tragedy of the Iraq war to raise issues related to Eco-theology, Zoo-criticism, Speciesism, Green Criticism, Eco-Feminism and Environmental Racism against the backdrop of the Iraq War. The author integrates Grail legends, Greek mythology and monotheistic religious texts in the play’s structure to draw attention to the impending environmental doom. For example, the garden in the play reminds us of Biblical gardens, the assault of a virgin brings to mind Ovid’s story of Philomela’s rape, and the quest for a golden toilet seat in the desert is a clear indication of the Grail motif in the play’s narrative. All these instances insinuate the embedded mythical patterns and the current era’s indifference to the safety of our fellow species. Moreover, the play does not only hint at war crimes, but also refers to the overall structure of the world as an outcome of human negligence and insensitivity towards the environment. In short, the play is a myth-ecological narrative of the dilapidated ecology of the contemporary world.en
dc.description.abstractToda guerra tiene graves repercusiones para los elementos humanos y no humanos de la ubicación geográfica en la que estalla. "Tigre de Bengala en el Zoológico de Bagdad" (2009), de Rajiv Joseph, es una obra de teatro en la que se destacan las consecuencias de la guerra en el ecosistema de las zonas afectadas por conflictos en la ciudad de Bagdad. El mundo caótico retratado es un sitio ecocéntrico en el que habla el fantasma de un tigre, y en el que se lamentan la destrucción del jardín, la ciudad de Bagdad y los valores humanos. Joseph incorpora los mitos antiguos a la tragedia de la guerra de Irak para plantear temas relacionados con la ecoteología, la zoología, la crítica verde, el ecofeminismo y el racismo ambiental en el contexto de la guerra de Iraq. El autor integra las leyendas del Grial, la mitología griega y textos religiosos monoteístas en la estructura de la obra con el fin de llamar la atención sobre el inminente apocalipsis ambiental. Por ejemplo, el jardín de la obra nos recuerda a los jardines bíblicos; el asalto de una virgen en la obra nos hace recordar la historia de la violación de Filomela, narrada por Ovidio; y la búsqueda de un inodoro dorado en el desierto es una clara alusión al motivo del Grial en la narrativa de la obra. Todos estos ejemplos insinúan los modelos míticos incrustados en la obra, y la indiferencia de la era actual hacia la seguridad de los demás seres humanos. La obra no solo insinúa crímenes de guerra, sino que también se refiere a la estructura general del mundo como resultado de la negligencia humana y la insensibilidad hacia el medio ambiente. En resumen, la obra es una narración mito-ecológica sobre la ecología dilapidada del mundo contemporáneo.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectEcofeminismen
dc.subjectEcologyen
dc.subjectEcotheologyen
dc.subjectGreen criticismen
dc.subjectIraqen
dc.subjectMythen
dc.subjectPost-9/11en
dc.subjectWaren
dc.subjectZoocriticismen
dc.subjectEcofeminismoes_ES
dc.subjectEcologíaes_ES
dc.subjectEcoteologíaes_ES
dc.subjectCrítica verdees_ES
dc.subjectIrakes_ES
dc.subjectMitoes_ES
dc.subjectGuerraes_ES
dc.subjectZoocríticaes_ES
dc.titleWar afflicted beings: myth-ecological discourse of the play "Bengal Tiger at the Baghdad Zoo" by Rajiv Josephen
dc.title.alternativeSeres afligidos por la guerra: discurso mito-ecológico de la obra "Bengal Tiger at the Baghdad Zoo" de Rajiv Josephes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaLiteraturaes_ES
dc.subject.ecienciaLiteratureen
dc.subject.ecienciaMedio ambientees_ES
dc.subject.ecienciaEnvironmental scienceen
dc.subject.ecienciainfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.