Focusing on the Future of Grammar Instruction. Focusin on Form
Autores
Gascoigne, CarolynEditor
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Fecha de publicación
2001Cita bibliográfica
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2001, n.12, p. 67-74. ISSN 1130-7021
Tipo de documento
info:eu-repo/semantics/article
Derechos de acceso
info:eu-repo/semantics/openAccess
Resumen
This paper reviews the implicit/explicit división that has dominated the ianguage-teaching profession's treatment of second language (L2) grammar for over a century. Following an examination of the two extreme positions, an overview of focus-on-form (FonF) theory and techniques is presented as an intermediary position. Les pages suivantes examinent la división qui existe entre les deux póles traditionnels du
traitement de la grammaire pédagogique dans les cours de langue étrangére : implicite et
explicite. Aprés un examen de chaqué póle, une discussion des techniques dites « FonF »
(Focus-on-Form) est offerte comme compromis.
Ficheros en el ítem
Ficheros | Tamaño | Formato |
|
---|---|---|---|
Focusing on the Future of Grammar ... | 365.4Kb |
|
Ficheros | Tamaño | Formato |
|
---|---|---|---|
Focusing on the Future of Grammar ... | 365.4Kb |
|