Show simple item record

dc.contributor.authorCrespo Fernández, Eliecer
dc.date.accessioned2021-03-25T14:40:54Z
dc.date.available2021-03-25T14:40:54Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2021, n. 29, p. 17-33. ISSN 1989-0796es_ES
dc.identifier.issn1989-0796
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/47049
dc.description.abstractIn recent years, thanks to the advent of the Internet technology, flipped learning, in which instruction is accessed at home in advance of class, has received considerable attention as an alternative to traditional lecture-based classroom practices, as it leaves class time for developing higher-order competencies such as applying, analyzing and evaluating by offering students more opportunities for problem-solving, discussion and collaborative learning. The purpose of this article is to present a proposal for teaching English word-formation processes, namely compounding, conversion, blending and clipping, in higher education through flipped learning, understood here as a form of blended learning that incorporates elements from traditional face-to-face teaching, online instruction and cooperative group work. This teaching proposal, which combines the so-called “discussion-oriented” and “group-based” flipped classroom models, includes contents, objectives, competencies, activities and assessment. Although originally designed for Spanish students of English morphology, the proposal is easily adaptable to related courses and provides a basis for teaching a range of linguistic subjects through the inverted classroom approach.en
dc.description.abstractEn los últimos años, gracias a la llegada de Internet, el método de la clase invertida, en la que el estudiante accede a los contenidos fuera del aula, antes de la sesión, y se deja el tiempo de clase para tareas que requieren activar competencias de orden superior como resolución de problemas, debates y participación en tareas de tipo colaborativo, ha merecido la atención de los docentes como alternativa a la clase tradicional. En este artículo se presenta una propuesta para la enseñanza de los procesos de formación de palabras en inglés, concretamente compounding, conversion, blending y clipping, en educación superior a través de la modalidad de la clase invertida, entendida como una metodología híbrida que combina elementos de la enseñanza tradicional, de la docencia online y del trabajo cooperativo. Esta propuesta, que combina dos modelos de enseñanza invertida, los llamados “orientados al debate” y “basados en el trabajo en grupo”, incluye contenidos, objetivos, competencias, actividades y evaluación. Aunque en principio diseñada para estudiantes españoles de morfología inglesa, la propuesta es fácilmente adaptable a asignaturas afines y ofrece una base para la enseñanza de diferentes contenidos de lingüística inglesa a través del enfoque de la clase invertida.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherServicio de Publicaciones de la Universidad de Alcaláes_ES
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectFlipped learningen
dc.subjectTeaching methodsen
dc.subjectHigher educationen
dc.subjectWord-formationen
dc.subjectClase invertidaes_ES
dc.subjectMetodologías docenteses_ES
dc.subjectEducación superiores_ES
dc.subjectFormación de palabrases_ES
dc.titleTeaching word-formation through flipped learning: a proposal for university lecturesen
dc.title.alternativeLa enseñanza de los procesos de formación de palabras mediante la clase invertida: una propuesta para el aula universitariaes_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationlastpage33
dc.identifier.publicationissue29
dc.identifier.publicationfirstpage17


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Este ítem está sujeto a una licencia Creative Commons.