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dc.contributor.authorMellinger, Christopher D.
dc.date.accessioned2020-10-22T08:59:33Z
dc.date.available2020-10-22T08:59:33Z
dc.date.issued2020
dc.identifier.bibliographicCitationFITISPos International Journal, 2020, v. 7, p.92-109en
dc.identifier.issn2341-3778
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/44731
dc.description.abstractResearch on public service interpreting employs a number of methods to examine a range of variables, from specific linguistic and paralinguistic variables to spatial positioning, agency, and ethics. These methods, however, require explicit recognition of the researcher’s positionality in order to ensure appropriate data analysis and interpretation of results. This article examines the unique aspects of the interpreting studies research that requiresreflection when conducting work in this area. Two specific types of bias, namely social desirability bias and the Hawthorne effect, are discussed in detail to illustrate the type of reflective practice required to ensure valid,reliable, and credibleresults.The article concludeswith a brief reflection on how positionality may be a starting point for discussion surrounding the agency of the researcher.en
dc.description.abstractLa investigación en interpretación en los servicios públicos utiliza varios métodos para examinar distintas variables, entre las cuales se incluyen elementos lingüísticos y paralingüísticos, el posicionamiento espacial, la agencia y la ética. No obstante, dichos métodos requieren un reconocimiento explícito de la posicionalidad del investigador para asegurar el adecuado análisis de los datos y una interpretación apropiada de los resultados. Este artículo examina los aspectos particulares de la investigación dedicada a los estudios de la interpretación que requieren reflexión al investigar en este campo. En concreto, se tratan dos tipos de sesgos—el sesgo de deseabilidad social y el efecto Hawthorne—para ilustrar la clase de práctica reflexiva que se requiere para posibilitar resultados fiables y válidos. Se concluye con un comentario sobre cómo la posicionalidad puede constituir un punto de partida para discutirla agencia del investigador/a.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherFITISPos-UAH Research Groupen
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectPositionalityen
dc.subjectSocial desirability biasen
dc.subjectEthicsen
dc.subjectHawthorne effecten
dc.subjectPosicionalidades_ES
dc.subjectSesgo de deseabilidad sociales_ES
dc.subjectÉticaes_ES
dc.subjectEfecto Hawthornees_ES
dc.titlePositionality in public service interpreting researchen
dc.title.alternativePosicionalidad en la investigación de la interpretación en los servicios públicoses_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.type.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.identifier.publicationtitleFITISPos International Journalen
dc.identifier.publicationvolume7
dc.identifier.publicationlastpage109
dc.identifier.publicationfirstpage92


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