Taller de escritura creativa de cuentos
Authors
Sevilla Vallejo, SantiagoIdentifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/42033DOI: 10.5209/rev_DIDA.2012.v24.39936
ISSN: 1130-0531
Date
2012-11-11Bibliographic citation
DiLL. Didactica Lengua y Literatura, 2012, n. 24, p. 467-494
Keywords
Taller de cuentos
Competencia en escritura creativa
Crecimiento humano
Narratología
Tales workshop
Creative writing competence
Human growth
Narratology
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
(c) Universidad Complutense de Madrid
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
La escritura creativa es un instrumento con el que los alumnos de la ESO pueden desarrollarse académicamente y como personas. En esta experiencia, se han empleado los siguientes procedimientos: explicación de conceptos narratológicos, escritura en grupos e individualmente y lectura en clase de los cuentos para recibir comentarios por parte del resto de alumnos y del profesor. Por último, los alumnos y el profesor seleccionaron los cuentos que consideraron más interesantes para que los alumnos los leyesen ante otros alumnos del instituto. El Taller despertó el interés de los alumnos por la Literatura, produjo en los alumnos una autopercepción de competencia en escritura creativa y les ayudó a mejorar su competencia en escritura creativa individual y en grupo. Creative writing is a tool which helps Secondary Education pupils develop academically
and as individuals. The following procedure has been used: explanation of the
narratological concepts, writing in groups and individually; reading their stories out loud in
front of the class as well, so they could receive comments from the other students and from
the teacher. Finally the students and teacher chose the tales considered the most interesting
ones so that pupils read them in front of other students in the school. The workshop
aroused students’ interest in Literature, brought the perception of self-competence in
creative writing to students and helped them improve their individual and collective
creative writing competence.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
taller_sevilla DIDA_2012.pdf | 6.054Mb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
taller_sevilla DIDA_2012.pdf | 6.054Mb |
|
Collections
- FILOLOG - Artículos [123]