Pulso - Número 39, 2016 [18]
Listar por
-
Monográfico: CLIL/AICLE en educación
- Presentación. Raquel Fernández Fernández, Matthew Johnson
- Using language(s) to develop subject competences in CLIL-based practice. Phil Ball
- Training primary student teachers for CLIL: innovation through collaboration. Víctor Pavón Vázquez, Gemma Delicado Puerto
- Opinions, perceptions and attitudes of a group of students taking a Bilingual Infant Teacher Training Degree: an empirical study. Raquel Fernández Fernández, Matthew Johnson
- Evaluating CLIL Programmes: Instrument Design and Validation. María Luisa Pérez Cañado
- Promoting reading skills in CLIL. Nailya Garipova, Susana Nicolás Román
- Learning History and English through Drama and the CLIL Approach. Elena del Pozo
- An approach to CLIL teacher language awareness using the Language Triptychh. María Ángeles Martín del Pozo
-
Investigaciones y estudios
- Rendimiento de alumnado con TDAH ante preguntas de recuerdo global, de respuesta corta o de elección múltiple. Juan C. Ripoll Salceda, Sara Lebrero Cristóbal, Mikel Yoldi Hualde
- Percepciones de los docentes y estudiantes implicados en el Programa de Cualificación Profesional Inicial (PCPI). Un estudio en la provincia de Granada acerca de la estructura, desarrollo y propuestas de mejora del programa. Maximiliano Ritacco Real, Francisco Javier Amores Fernández
- Aprendizaje inverso y motivación en el aula universitaria. Antonio García Gómez
-
Experiencias educativas
- Redes sociales y educación superior: Nuevos entornos para la enseñanza-aprendizaje de la Educación Artística en el Grado de Educación Infantil. Carmen Gómez-Redondo
- Las voces de los estudiantes sobre la justicia y la equidad: una experiencia en Secundaria. Marta Sandoval Mena, Gerardo Echeita Sarrionandia, Cecilia Simón Rueda
- Proyecto MeCUCC: Atención plena para una educación integral. David Gamella González
-
Reseñas
- Making CLIL workable. A review of Ball, P.; Kelly, K. and Clegg, J. (2015) Putting CLIL into Practice. Raquel Fernández Fernández
- CLIL in Action: Voices from the classroom. Nina Karen Lancaster
- Drama and CLIL: a new challenge to the teaching approaches in bilingual education. Marcella Menegale
- Teaching English to Young Learners: Critical Issues in Language Teaching with 3-12 Year Olds. Mª Auxiliadora Morales Jiménez