A four-stage assessment of AUL (Azerbaijan University of Languages) teachers’ abilities to adapt innovative teaching approaches
Authors
Mammadova, TamillaPublisher
Servicio de Publicaciones de la Universidad de Alcalá
Date
2014Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2014, n. 23, p. 72-88. ISSN 1989-0796
Keywords
Assessment
English language teaching
Evaluation
Innovations
Teachers
Testing
Valoración
Enseñanza de inglés
Evaluación
Innovación
Profesorado
Testing
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
The purpose of this article is to investigate the best teacher evaluation method that can reveal English language
teachers’ abilities to adapt to modern teaching approaches under the conditions of innovative and progressive language
teaching trends. It is also extremely important to find out the general problems that prevent some of the teachers from
using innovative ELT approaches and techniques. Thus, within the general area of teachers’ assessment, twenty
teachers from Azerbaijan University of Languages with the work experience of over fifteen years have been selected for
a four-stage evaluation process that consisted of general English language knowledge testing, class management
observation, teachers’ self-evaluation, and evaluation of the selected teachers done by their students. The analysis of the
completed assessment demonstrates that the best method of teachers’ evaluation is class management observation, since
three other assessment methods seem to be subjective and often groundless. When it comes to the problems preventing
the use of innovative approaches, the most outstanding reasons are the inability of teachers to use technology, and their
unwillingness to adapt to innovations, considering old methods to be the most prominent ones. El objetivo de este artículo es encontrar un método de evaluación del profesorado adecuado que permita identificar las
habilidades de los docentes de inglés para adaptarse a enfoques de enseñanza modernos de acuerdo con las tendencias
más innovadoras y progresistas de la enseñanza de lenguas extranjeras. También es muy importante conocer los
problemas generales que impiden a algunos profesores utilizar enfoques y técnicas innovadoras de enseñanza del inglés.
Los datos aquí estudiados se obtuvieron mediante un proceso de evaluación realizado en cuatro fases en la Universidad
de Lenguas de Azerbaiyán. Este proceso incluyó la evaluación de conocimientos generales de inglés, la observación de
aula, la auto-evaluación y la evaluación de la gestión de las clases por parte del alumnado. El análisis de la evaluación
realizada demuestra que el mejor método de evaluación de los profesores es la observación de la clase, ya que los otros
tres métodos de la evaluación resultan subjetivos y, con frecuencia, sin base científica. En cuanto a los problemas que
previenen el uso de enfoques innovadores, los motivos principales son la incapacidad de los profesores para el uso de la
tecnología y su falta de interés para adaptarse a la innovación y el cambio, considerando los métodos tradicionales
como los más adecuados.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Mammadova_Four Encuentro_2014_ ... | 480.6Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Mammadova_Four Encuentro_2014_ ... | 480.6Kb |
|