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dc.contributor.authorCañero Serrano, Julio 
dc.date.accessioned2007-10-03T08:18:58Z
dc.date.available2007-10-03T08:18:58Z
dc.date.issued2001
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2001, n.12, p. 54-66. ISSN 1130-7021es_ES
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/962
dc.description.abstractThe difficulty in delimiting the contents of Cultural Studies forced the departments of modern languages to establish a more tangible teaching alternative. Teachers in those departments acknowledged that the students in their programs should learn about the cultural practices of the countries they were studying, besides the traditional literary and linguistic subjects. Their primary objective was to keep the new subject close enough to Cultural Studies, but equipped with a set of objectives and contents, and a methodology which Cultural Studies lacked. The result was the creation of 'History and Culture' or Área Studies. Yet, this new subject has remained a minor área within the teaching of Modern Philology. This paper will try to evaluate the subject 'History and Culture of Englishspeaking Countries' from three perspectives: (1) in its relation to Cultural Studies; (2) through its definition as a subject in the curriculum of modern languages teaching; and (3) pointing out its objectives, contents and methodology. The purpose of this work is, thus, to make the public acquainted with the so-called 'third pillar' of modern languages teaching; and more specifically, with the 'third pillar' of English Philology.en
dc.description.abstractLa dificultad de trazar unos límites a los contenidos de los Estudios Culturales llevó a los departamentos de filología moderna a establecer alternativas docentes mucho más tangibles. Los profesores de estas áreas eran conscientes de que, junto a los contenidos lingüísticos y literarios, los alumnos debían recibir unos conocimientos culturales que constituyeran por sí solos un campo de enseñanza y de investigación dentro de la Filología, y que no se situaran muy lejos de los Estudios Culturales. Surge así la 'Historia y la Cultura', o Estudios de Área, dotada de unos objetivos, de unos contenidos y de una metodología específicos y distintos a los de la literatura y la lingüística. Y, sin embargo, la civilización y cultura continúa marginada dentro de la filología, considerada como un área menor. Se analiza la materia de 'Historia y Cultura de los Países de Habla Inglesa' desde tres perspectivas: (1) ante su relación con los Estudios Culturales; (2) mediante su definición como materia utilizada en la docencia de las filología modernas; y (3) apuntando brevemente sus objetivos, contenidos y metodología. En definitiva, la intención final es conocer mejor el tercer pilar de la filología moderna y, más concretamente, de la Filología Inglesa.es_ES
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isospaen
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicacioneses_ES
dc.titleEl "otro" pilar de la filología inglesa: enseñanza y aprendizaje de la "historia y cultura de los países de habla inglesa"es_ES
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaFilologíaes_ES
dc.subject.ecienciaPhilologyen
dc.contributor.affiliationUniversidad de Alcalá. Departamento de Filología Modernaes_ES
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


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