View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 11, 2000
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 11, 2000
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los Juegos de Palabras en la Enseñanza de Lenguas

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Cruz Cabanillas, Isabel de laUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/949
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2000
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2000, n.11, p. [58]-65. ISSN 1130-7021
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Puns are based on some intentional manipulation of linguistic mechanisms. The essence of this language manifestations lies in the lexical ambiguity which can be devised by using different resources: polysemy, homonymy (homophony and homography), paronymy, synonymy or some personal deviations from the formal rules of the language. In this respect, puns tum out to be an attractive and non-conventional method to exploit the different linguistic processes mentioned above. Likewise, students can take part in the leaming process by compiling material based on the same principies in their mother tongue. In this article we present several ways of approaching the topic illustrated with material that can be adapted to all levéis of English language teaching.
 
Los juegos de palabras están basados en algún tipo de manipulación intencionada de los recursos propios del idioma. La esencia de estas manifestaciones lingüísticas reside en una ambigüedad léxica buscada, que puede crearse mediante diversos recursos: polisemia, homonimia (homofonía y homografía), paronimia, sinonimia o bien desviaciones personales de las reglas formales del idioma. De este modo, los juegos de palabras se revelan como un método atractivo y poco convencional para explicar a los estudiantes de lengua extranjera los diversos fenómenos lingüísticos que se mencionan arriba. Igualmente, los alumnos pueden contribuir activamente en el aprendizaje recopilando material que participe de los mismos principios creativos en su lengua materna. En este artículo presentamos distintas formas de aproximación al tema ilustradas con material fácilmente adaptable a los diferentes niveles de enseñanza de la lengua inglesa.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Los Juegos de Palabras en la ...338.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
Los Juegos de Palabras en la ...338.3KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 11, 2000 [22]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV