Linguistics and Language Teaching. Friends or Foes
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2000Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2000, n.11, p. [50]-57. ISSN 1130-7021
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This paper attempts to analyze the relationship between linguistics and language teaching,
pointing out how linguistics may facilítate the teacher's understanding of the workings of the
language and, consequently, the process of explaining that language to the student. We intend
to demónstrate that highlighting frequent translation errors, related to vocabulary, word-order,
word-formation, etc., and their subsequent correction in class, contributes to an improved
language awareness on the part of our students Este trabajo intenta analizar la relación entre lingüística y enseñanza de una lengua, haciendo especial hincapié en cómo la lingüística puede ser un factor crucial en el proceso de
comprensión del funcionamiento del lenguaje por parte del profesor, de tal manera que dicho proceso facilite una mejor enseñanza de las lenguas. Destacar errores que encontramos con frecuencia en traducciones relativos a vocabulario, orden de palabras, formación de palabras, etc., y su posterior correción en clase, contribuye a una mejor comprensión por parte del alumno de cómo funciona la lengua.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Linguistics and Language Teaching. ... | 337.5Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Linguistics and Language Teaching. ... | 337.5Kb |
![]() |