Show simple item record

dc.contributor.authorDinapoli, Russell
dc.date.accessioned2007-10-02T11:21:39Z
dc.date.available2007-10-02T11:21:39Z
dc.date.issued2000
dc.identifier.bibliographicCitationEncuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2000, n.11, p. [66]-71. ISSN 1130-7021
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/941
dc.description.abstractIn this paper, the importance of creative expression in ESP is discussed. The difference between narrative writing and dramatic writing is explained. The similarity between a case study and a dramatic text is noted. The merits of practicing reading aloud in the latter expression in ESP are pointed out, and a method for preparing a dramatic dialogue to be read aloud is given.en
dc.description.abstractLa importancia de la expresión creativa es la materia de este artículo. Se explica la diferencia entre la escritura narrativa y la escritura teatral. Se destacan, asimismo, la similitud entre un estudio de caso y un texto teatral, así como las virtudes de practicar la lectura en voz alta de un texto teatral en ESP y se presenta un método para preparar un diálogo teatral para leer en voz alta.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen
dc.publisherUniversidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
dc.titleFrom the Case Study Approach to Drama in ESPen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaHumanidades
dc.subject.ecienciaHumanities
dc.subject.ecienciaFilología hispánica
dc.subject.ecienciaSpanish philology
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)