From the Case Study Approach to Drama in ESP
Authors
Dinapoli, RussellPublisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2000Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2000, n.11, p. [66]-71. ISSN 1130-7021
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
In this paper, the importance of creative expression in ESP is discussed. The difference between
narrative writing and dramatic writing is explained. The similarity between a case study and a
dramatic text is noted. The merits of practicing reading aloud in the latter expression in ESP are
pointed out, and a method for preparing a dramatic dialogue to be read aloud is given. La importancia de la expresión creativa es la materia de este artículo. Se explica la diferencia entre la escritura narrativa y la escritura teatral. Se destacan, asimismo, la similitud entre un estudio de caso y un texto teatral, así como las virtudes de practicar la lectura en voz alta de un texto teatral en ESP y se presenta un método para preparar un diálogo teatral para leer en voz
alta.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
From the Case Study Approach to ... | 256.1Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
From the Case Study Approach to ... | 256.1Kb |
![]() |