View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 34, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 34, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Laboratorio virtual como modelo de gestión del conocimiento

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Martínez Muñoz, MiriamUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/9389
Publisher
Universidad de Alcalá de Henares. Servicio de Publicaciones
Date
2011
Bibliographic citation
Pulso, 2011, n. 34, p. 183-202. ISSN 1577-0338
Keywords
Laboratorio virtual
Tic
Enseñanza
Física
Aprendizaje
Virtual Laboratory
ITC
Teaching
Physics
Learning
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este trabajo forma parte de un proyecto de investigación cuyo principal objetivo, es conocer el impacto que tiene el uso de las Tecnologías de la Infor mación y las Comunicaciones (TICS) en los procesos de enseñanza y aprendizaje de la asignatura de Física. Particularmente se ha trabajado sobre la implementación de una propuesta didáctica que incluye el uso de las nuevas tecnologías para propiciar aprendizajes comprensivos. Propone analizar el uso de recursos tecnológicos tales como un Laboratorio Virtual como parte de determinadas estrategias de enseñanza en entornos presenciales y el impacto que provocan en la comprensión de los conceptos de Física cuando se representan fenómenos físicos integrando animaciones y simulaciones.
 
This work is part of a research project whose main objective is to understand the impact that the use of Information and Communication Technology (ICT) has on the teaching and learning processes in the subject of Physics. Work has been done par t i c u l a r ly on implementing a teaching proposal which includes the use of new technologies for comprehensive learning. It is proposed to analyze the use of technological resources such as a virtual laboratory as part of teaching strategies in face-to-face lessons and the impact that they cause in the understanding of the concepts of Physics, especially when integrated simulations and actual experiences are represented.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Laboratorio_Martinez_PULSO_2011.pdf1019.KbPDF
FilesSizeFormat
View
Laboratorio_Martinez_PULSO_2011.pdf1019.KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 34, 2011 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV