View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 34, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 34, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los Encuentros de Innovación en Docencia Universitaria : un entorno para el aprendizaje colaborativo del profesorado y el alumnado

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Margalef García, Leonor
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/9386
Publisher
Universidad de Alcalá de Henares. Servicio de Publicaciones
Date
2011
Bibliographic citation
Pulso, 2011, n. 34, p. 11-28. ISSN 1577-0338
Keywords
Innovación en enseñanza universitaria
Desarrollo profesional
Comunidades de práctica
Aprendizaje colaborativo
Higher education innovation
Teacher professional development
Community of practices
Collaborative learning
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Los "Encuentros de Innovación en Docencia Universitaria" que se desarrollan en la Universidad de Alcalá son un entorno para generar una red y unos vínculos entre el profesorado y el alumnado. El objetivo de este artículo es analizar "qué aprende el profesorado" a través de estas redes. En primer lugar, se describe el contexto en el que se desarrollan los Encuentros de Innovación y los referentes teóricos que sustentan a esta acción formativa. A continuación, se describen los objetivos, las metodologías y la evolución de los encuentros. Por último, se comparten algunos de sus resultados y aportes. Entre ellos, se destaca la importancia de estos encuentros para mantener activa una comunidad de prácticas para el desarrollo profesional del profesorado y para fortalecer la comunicación y el aprendizaje colaborativo con el alumnado.
 
The Innovation Workshops on Higher Education hosted by the University of Alcalá constitute an environment to create networks and relations between teachers and students. The aim of this paper is to analyze what is learned by students and teachers through this networking. First to all, the context in which these workshops take place and the theory behind these formative strategies are described. Second, the objective, methodologies and development of Workshops are described. Finally, some results and contributions are detailed. Among them we find the importance of these workshops to support the community of practice for professional development of teacher and to foster communication and collaborative learning with the students.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Encuentros_Margalef_PULSO_2011.pdf234.7KbPDF
FilesSizeFormat
View
Encuentros_Margalef_PULSO_2011.pdf234.7KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 34, 2011 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV