View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 34, 2011
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 34, 2011
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Disfrazando letras : cómo los niños y niñas se apropian de la escritura

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Masdevall Teixidor, Sandra; Masgrau Juanola, Mariona
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/9385
Publisher
Universidad de Alcalá de Henares. Servicio de Publicaciones
Date
2011
Bibliographic citation
Pulso, 2011, n. 34, p. 125-140. ISSN 1577-0338
Keywords
Aprendizaje cooperativo y colaborativo
Creatividad literaria y artística
Letra ligada
Proyectos interciclo
Expresión y comprensión oral formal
Collaborative and Cooperative Learning
Artistic and Literary creativity
Cursive Writing
Cross-ageProjects
Oral Comprehension and Expression in Formal Situations
Description / Notes
Esta experiencia ha recibido el 1º premio en el IV Concurso de Experiencias Educativas de la revista Pulso.
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En este artículo describimos una experiencia centrada en el aprendizaje cooperativo y colaborativo interciclo, donde los alumnos de segundo de Primaria se convierten en tutoresmaestros de los alumnos de P-5 y les inician en el trazo de la letra ligada. Éste deja de ser un proceso mecánico y se convierte en una oportunidad para desarrollar las competencias básicas, sobre todo las lingüísticas y artísticas. Es un proyecto que potencia la creación literaria y artística y la expresión oral formal por parte de los alumnos de Primaria, y la comprensión oral y la escritura por parte de los alumnos de Infantil, de un modo global e interactivo, en el que el diálogo entre artes y también entre alumnos de diferentes ciclos es clave.
 
In this article we describe an experience based on cross-age collaborative and cooperative learning, in which second-year primary school students act as teachers and tutors of P-5 students and they introduce them in the use of cursive writing. This process is not anymore mechanic and it becomes a chance to develop the basic competences, above all artistic and linguistic. It is a project that promotes primary students artistic and literary creation and formal oral expression and childhood students oral comprehension and writing, in a global and interactive way, where interaction between arts and dialogue between students from different years is the key.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Disfrazando_Masdevall_PULSO_20 ...5.339MbPDF
FilesSizeFormat
View
Disfrazando_Masdevall_PULSO_20 ...5.339MbPDF
Collections
  • Pulso - Número 34, 2011 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV