View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 09, 1997
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 09, 1997
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Motivación en el Aula de Lengua Extranjera

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Barrios Espinosa, María Elvira
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/917
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
1997
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 1997, n.9, p. [17]-30. ISSN 1130-7021
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En la actualidad existe el consenso casi unánime de que los factores afectivos inciden en la adquisición de una lengua extranjera. Sin embargo, la investigación de tales variables resulta complicada, especialmente debido a cuestiones de identificación y medición. Un repaso a los estudios en este campo nos descubre que la mayor parte de la investigación se ha ocupado de las predisposiciones, las actitudes o motivaciones que el alumno trae consigo a la situación de aprendizaje, mientras que las reacciones afectivas al propio proceso de aprendizaje han recibido menor atención. El presente artículo se centra en las implicaciones que pueden derivarse -algunas de manera indirecta- de los resultados de investigaciones y de la pedagogía educativa en relación al modo en que el profesor puede mejorar las condiciones afectivas en el aula de lengua extrajera.
 
Affective factors are generally assumed to influence second language acquisition. Yet there are a lot of difficulties associated with research of such variables, particulariy in terms of identification and measurement. The overall picture that we obtain from the studies into affective variables in second language acquisition reveáis that the bulk of the research has been concemed with the predispositions, attitudes or motivations that the learner brings into the learning situation, ie with initial affect, while the learner's emotive/affective reactions to the process of language learning have comparatively received less attention. This article, however, will concéntrate on the imphcations and insights that research findings and educational pedagogy can provide -albeit indirectly- as to the way in which affective conditions can be optimally manipulated by the teacher in the context of classroom instruction.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Motivación en el Aula de Lengua ...578.5KbPDF
FilesSizeFormat
View
Motivación en el Aula de Lengua ...578.5KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 09, 1997 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV