View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Quórum : revista de pensamiento iberoamericano
  • Quórum - Número 15, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Quórum : revista de pensamiento iberoamericano
  • Quórum - Número 15, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La educación superior de América Latina en relación al mundo

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Malo, Salvador
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/7838
Publisher
Universidad de Alcalá. Centro de Iniciativas de Cooperación
Date
2006
Bibliographic citation
Quórum: revista de pensamiento iberoamericano, 2006, n.15, p. 93-99. ISSN 1575-4227
Keywords
Educación superior
América Latina
Globalización
Conocimiento
Empleo
Higher education
Latin America
Globalization
Knowledge
Employment
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Se realiza un análisis de lo que está sucediendo en la educación superior mundial, que indica cómo la dinámica del conocimiento, los cambios ocupacionales, la fuerza de las tecnologías de información y comunicación y la globalización tienen un fuerte impacto en este nivel de estudios. El impacto está conduciendo a una transformación de ese nivel hacia una pedagogía centrada en el estudiante, que descansa en la abundancia de información y reconoce los tiempos y formas en que el estudiante accede a ella, así como las necesidades de la sociedad. Dentro de ese contexto internacional, se señala que, pese a los avances logrados en los últimos 30 años, la educación superior de América Latina sigue inmersa en sus prácticas y estructuras tradicionales.
 
An analysis of what is taking place in higher education worldwide shows that the fast pace of knowledge production, the trends in occupational shifts of the workforce, the intensive use of Information technologies, and globalisation are all contributing to a redefinition of its structure and focus. Higher education is changing to become more student centred, relying on the availability of Information and recognizing the individual concerns and differentiated pace of students, and more responsive to the needs of society as expressed by organisations and businesses. In such a context, and not withstanding the progress of the last 30 years, the author argues that Latin America's higher education keeps its traditional structure and practices.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
educacion_malo_QUORUM_2006.pdf330.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
educacion_malo_QUORUM_2006.pdf330.2KbPDF
Collections
  • Quórum - Número 15, 2006 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV