Tareas pendientes de las Universidades en América Latina
Authors
Orozco Silva, Luis EduardoPublisher
Universidad de Alcalá. Centro de Iniciativas de Cooperación
Date
2006Bibliographic citation
Quórum: revista de pensamiento iberoamericano, 2006, n.15, p. 77-92. ISSN 1575-4227
Keywords
Educación superior
Conocimiento
Sociedad
Formación integral
Auto-regulación
Autonomía responsable
Superior Education
Knowledge
Society
Integral education
Self-regulation
Responsible autonomy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
El autor describe de modo esquemático las tareas prioritarias que
tienen las Universidades de América Latina ante los nuevos escenarios
que afectan sus condiciones internas de operación. Las dimensiones
centrales de análisis son las relaciones de las universidades
con el conocimiento, la sociedad y la formación humana de
los estudiantes. Plantea que el ejercicio de la autonomía responsable
de las Universidades seguirá siendo el mejor testimonio y el
mejor medio para incrementar la auto-regulación versus la intervención
sin límites del Estado. The author describes schematicaliy the high-priority tasks that have
the Latin American universities facing the new scenes that affect
their internal conditions of operation. The central dimensions of
analysis are the relations of the universities with the knowledge, the
society and the human education of the students. It establishes that
the exercise of the responsible autonomy of the Universities will
continue being the best testimony and best means to increase the
self-regulation versus the intervention without limits of the State.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
tareas_orozco_QUORUM_2006.pdf | 1.633Mb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
tareas_orozco_QUORUM_2006.pdf | 1.633Mb |
|