View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Quórum : revista de pensamiento iberoamericano
  • Quórum - Número 15, 2006
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Quórum : revista de pensamiento iberoamericano
  • Quórum - Número 15, 2006
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Problemas persistentes y desafíos sin resolver

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Villanueva, Ernesto
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/7832
Publisher
Universidad de Alcalá. Centro de Iniciativas de Cooperación
Date
2006
Bibliographic citation
Quórum: revista de pensamiento iberoamericano, 2006, n.15, p. 27-37. ISSN 1575-4227
Keywords
Educación superior latinoamericana
Matrícula
Instituciones
Sistemas de ciencia y técnica
Dependencia cultural
Latin American education
Institutions
Science and technology system
Cultural dependence
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En los últimos años, la educación superior latinoamericana ha experimentado diversas transformaciones cuantitativas y cualitativas: se ha registrado una expansión y diversificación de la matrícula y de las instituciones. Al mismo tiempo, la educación privada ha ganado terreno y, poco a poco, la educación transnacional hace pie en nuestros países. El surgimiento de agencias para regular estas transformaciones y asegurar pisos de calidad es otro de los datos relevantes. No obstante estos cambios, la educación latinoamericana continúa arrastrando ciertas dificultades, que tienen que ver con el modo en que las instituciones funcionan, con la orientación que, en general, tienen y con marcas profondas de dependencia cultural. El artículo reflexiona sobre estos ejes y concluye con una reflexión sobre los desafíos que deberá afrontar la educación superior latinoamericana de cara al fotuto.
 
In the last years, the Latin American superior education has experienced diverse quantitative and qualitative transformations: there has registered an expansion and diversification of the matriculation and the institutions. At the same time, the private education has taken terrain and, little by little, the transnational education establishes in our countries. The sprouting of agencies to regulate these transformations and to assure floors quality is other relevant Information. Despite these changes, the Latin American education continues dragging certain difficulties, that they have to do with the way in that the institutions work, with the direction that, in general, they have and with deep marks of cultural dependency. The article concentrates on these axes and concludes with a reflection on the challenges that will have to confront the Latin American superior education facing the future.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
problemas_villanueva_QUORUM_20 ...526.3KbPDF
FilesSizeFormat
View
problemas_villanueva_QUORUM_20 ...526.3KbPDF
Collections
  • Quórum - Número 15, 2006 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open access. Open ScienceOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV