View Item 
  •   e_Buah Home
  • INVESTIGACIÓN
  • DEPARTAMENTOS
  • Filología, Comunicación y Documentación
  • Unidad docente Filología
  • FILOLOG - Capítulos de libros
  • View Item
  • INVESTIGACIÓN
  • DEPARTAMENTOS
  • Filología, Comunicación y Documentación
  • Unidad docente Filología
  • FILOLOG - Capítulos de libros
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The tragedy of post-Phaedra in the arts

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Pérez Jiménez, ManuelUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/781
Publisher
Societé Internationale des Bibliothèques et des Musées des Arts du Spectacle (SIBMAS)
Date
1994
Affiliation
Universidad de Alcalá. Departamento de Filología, Comunicación y Documentación. Unidad docente Filología. Área de Literatura Española
Bibliographic citation
Álvarez, José Carlos (ed.). Documentation des Arts du Spectacle dans une Societé en Mutation (Actes du 19ème Congrès International, Lisbonne, 7-11 septembre, 1992). Lisbonne, SIBMAS, 1994, pp. 37-45
Keywords
Post-teatro
Joseph-Angel
Fedra Cromática
Fedra Fotográfica
Fedra Topográfica
Teatro post-moderno
Tragedia griega
Eurípides
Hipólito
Spanish drama 20th century
Description / Notes
Este trabajo aborda la descripción sistemática de la trilogía post-teatral en la que Joseph-Angel realiza una reelaboración esencializada del mito clásico de Fedra, cuya primera y más deslumbrante aparición en la escena occidental tiene lugar a través de la tragedia "Hipólito", de Eurípides. De acuerdo con uno de los rasgos específicos de la estética post-teatral, estas tres piezas comportan, en su conjunto, un proceso de experimentación sobre los procedimientos de escritura dramática, que halla aquí sus respectivos elementos centrales en el color ("Fedra cromática"), la luz ("Fedra fotográfica") y el espacio ("Fedra topográfica").
Document type
info:eu-repo/semantics/bookPart
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
The thematic nucleus of the Euripidean "Hyppolytus" (who's end proceeds like the biblical story of Joseph), has experienced reelaborations, almost as numerous as ideas may allow, and many are noteworthy. One of the most unique recreations of the myth, especially interesting considering actual dramatic works, is constituted by a trilogy that, from Post-theater school, has been fulfilled by Joseph-Angel, the school's most representative playwrite. The author approaches the theme (the way he will with the baroque theme of "Berenice") under the form a trilogy, who's titles compose a perfectly structured triangular system. "Chromatic Phaedra", "Photographic Phaedra" and "Topographic Phaedra" represent three different aproaches to the ancient myth. Respectively, the titles evoque three elements of the plastic arts (color, light, space) employed as basic supports for the dramatic texts.
Files in this item
FilesSizeFormat
View
1994 C Post-Phaedra.pdf136.7KbPDF
FilesSizeFormat
View
1994 C Post-Phaedra.pdf136.7KbPDF
Collections
  • FILOLOG - Capítulos de libros [131]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV