Where is CLIL taking us?
Authors
Arnold, WendyPublisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2010Bibliographic citation
Pulso, 2010, n.33, p. 227-233. ISSN 1577-0338
Keywords
CLIL
Content and language integrated learning
ELT
English language teaching
AICLE
Enseñanza y aprendizaje integrado de contenido y lengua extranjera
Enseñanza del inglés
Pedagogy
Pedagogía
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
CLIL is a chameleon which means different
things to different contexts. It is generating a
whole new ELT industry. So is this just a new
fad or is it something seriously groundbreaking
in education? This article explores the what,
the why, the how and give a personal opinion. It
will briefly explore the implications of CLIL on
ELT materials and teacher training in the future. CLIL es un concepto camaleónico que signifi ca
diferentes cosas en diferentes contextos y que
está generando un nuevo sector de la
enseñanza del inglés. ¿Se trata de una nueva
moda o es en cambio algo seriamente innovador
en educación? Este artículo explora el qué, el
por qué y el cómo y da una opinión personal
sobre estas cuestiones. En él se abordan
brevemente las implicaciones del CLIL en los
materiales y en la formación para la enseñanza
del inglés en el futuro.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Where_Arnold_PULSO_2010.pdf | 169.3Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
Where_Arnold_PULSO_2010.pdf | 169.3Kb |
![]() |