View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 33, 2010
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 33, 2010
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

How about a visual lecture? Viewer's Interpretations of a Visual-Pedagogical Installation Challenging Family Photography

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ulkuniemi, Seija
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/7206
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2010
Bibliographic citation
Pulso, 2010, n.33, p. 61-86. ISSN 1577-0338
Keywords
Art education
Installation
Family photography
Response
Interpretation
Educación artística
Instalación
Fotografía de familia
Respuesta
Interpretación
Pedagogy
Pedagogía
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
This article describes an experiment where a teacher-artist-researcher made an installation on family photography. This installation, a visualpedagogical production, was shown in various venues to gather viewers’ responses for the work. The data, 249 responses, was analyzed to see what kind of response the viewers gave and how they interpreted the work. The responses were divided into seven types of which one, the meaning-searchers, was analyzed in more detail. The author states that the viewers, with their wri tten responses, became active participants in the creation process of the installation. In addition to this, some of them started to ponder about their lives and ways of using their family photographs. The analyzing categories may be used for further research of viewers’ responses, whose gathering is recommended in the light of this research.
 
En este artículo se describe un experimento en el que un profesor-artista-investigador realizó una instalación acerca de la fotografía de familia. Esta instalación, una producción visualpedagógica, se ha exhibido en varios lugares para recoger las respuestas de los espectadores de la obra. Los datos, 249 opiniones, fueron analizados para ver qué tipo de respuesta daban los espectadores, y cómo interpretaban la obra. Las respuestas se dividieron en siete grupos de los cuales uno, los buscadores de signifi cado, se analizó con más detalle. El autor afi rma que los espectadores, con sus respuestas escritas, se convirtieron en participantes activos en el proceso de creación de la instalación. Además de esto, algunos de ellos comenzaron a refl exionar sobre sus vidas y las maneras en las que utilizaban sus fotografías de familia. Las categorías de análisis se pueden utilizar para futuras investigaciones centradas en las respuestas de los espectadores, cuya recopilación se recomienda a la luz de esta investigación.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
How_Ulkuniemi_PULSO_2010.pdf438.9KbPDF
FilesSizeFormat
View
How_Ulkuniemi_PULSO_2010.pdf438.9KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 33, 2010 [11]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV