Show simple item record

dc.contributor.authorMeyer, Oliver
dc.date.accessioned2010-11-22T12:56:30Z
dc.date.available2010-11-22T12:56:30Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.bibliographicCitationPulso, 2010, n.33, p. 11-29. ISSN 1577-0338en_US
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10017/7204
dc.description.abstractContent and Language Integrated Learning (CLIL) is currently gaining considerable momentum and it is being integrated into curricula all across Europe. However, there is still a lack of appropriate teaching materials and a comprehensive and integrative CLIL methodology has yet to be developed. Legitimate concerns have been raised that practitioners may fail to reach the inherent potential of the CLIL approach unless they embrace the specific CLIL mindset and are provided with the methodological competences needed to bring this innovative approach to life and to ensure quality teaching and learning. This article intends to address this problem by establishing quality criteria for successful and sustainable CLIL teaching and learning and by introducing a fl exible planning tool that enables teachers to develop innovative materials based on the 4Cs-Framework (Coyle).
dc.description.abstractEl aprendizaje integrado de contenidos y lengua extranjera (AICLE/CLIL) está tomando un impulso considerable, prueba de ello es que está siendo integrado en los programas académicos de toda Europa. Sin embargo, hay todavía una falta de materiales didácticos adecuados para su práctica, y queda todavía por desarrollar un enfoque CLIL integral e integrador. Existe la legítima preocupación de que los educadores no lleguen a alcanzar el potencial inherente del enfoque AICLE sino adoptan una mentalidad AICLE y unas competencias metodológicas idóneas para hacer que este enfoque innovador cobre vida y asegurar un proceso de enseñanza y aprendizaje de calidad. Este artículo intenta referirse a este problema estableciendo criterios de calidad que ayuden a conseguir una enseñanza y aprendizaje CLIL exitoso y sostenible, e introduciendo una herramienta de planificación flexible, que permite a los docentes desarrollar materiales innovadores basados en el marco de las 4 Cs (Coyle.
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoengen_US
dc.publisherEscuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAHen_US
dc.subjectCLILen_US
dc.subjectPlanningen_US
dc.subjectMethodologyen_US
dc.subjectCriteriaen_US
dc.subjectTeachingen_US
dc.subjectPlanificaciónen_US
dc.subjectMetodologíaen_US
dc.subjectCriterioen_US
dc.subjectEnseñanzaen_US
dc.subjectPedagogy
dc.subjectPedagogía
dc.titleTowars quality CLIL: successful planning and teaching strategiesen_US
dc.title.alternativeHacia un CLIL/AICLE de calidad : estrategias efectivas de planificación y enseñanza
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.subject.ecienciaEducacion
dc.subject.ecienciaEducation
dc.subject.ecienciaCiencias sociales
dc.rights.accessRightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)