View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 32, 2009
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 32, 2009
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eco Aula para la vida

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Chamorro Ordás, Coral
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/7201
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2009
Bibliographic citation
Pulso, 2009, n.32, p. 261-278. ISSN 1577-0338
Keywords
Medio ambiente
Reciclaje
Nuevas tecnologías
Educación en valores
Environment
Recycling
New Technologies
Ethics Citizenship Education
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Como su propio nombre indica, el objetivo general de esta experiencia, ha sido acercar a los niños/as de tercero de Educación Infantil al conocimiento del Medio Ambiente, promoviendo en ellos actitudes de cuidado y respeto a través del reciclaje de residuos, y otras acciones con efectos positivos sobre el entorno que nos rodea. Al mismo tiempo, se ha combinado el conocimiento de la naturaleza con la aplicación de las nuevas tecnologías, haciendo uso de la PDI (Pizarra Digital Interactiva) como recurso metodológico, y se ha fomentado el trabajo en equipo padres-hijos. De este modo, descubrimos el proceso de reciclaje a través de los contenedores y puntos limpios; conocimos el ciclo del agua de forma interactiva a través de Internet; realizamos en la PDI las actividades de un rotafolio sobre el medio ambiente; elaboramos compost; aprendimos que existen diferentes tipos de cartón, de plásticos…, y que las pilas pueden ser muy tóxicas; visitamos una planta de clasifi cación de envases; contamos cuentos y cantamos canciones sobre cómo cuidar el medio ambiente, y realizamos otras muchas actividades que nos permitieron adquirir conocimientos sobre la naturaleza y sobre las nuevas tecnologías al mismo tiempo.
 
As it can be inferred from its name, the aim of this experience was to get the knowledge of environment closer to 3rd year of Pre-Primary School, trying to stimulate them with careful and respectful attitudes through refuse recycling and other actions that take a positive effect on our surrounding environment. At the same time, the knowledge of nature has been combined with the application of New Technologies, using the Interactive Digital Blackboard as a methodological resource; the parent-children teamwork has been also considered. Thus, we found out the process through the recycling bins and green spaces. We learnt the cycle of water in an interactive way by means of Internet; we did the activities of an environmental fl ip chart on an interactive digital blackboard; we also made compost; we learnt that there are different sorts of cardboard and plastic; we learnt about the toxicity of batteries; we visited a can classifi cation plant; we told some stories and sang typical songs to know how to take care of environment; in general, we did a lot of activities that let us acquire knowledge on Nature and New Technologies at once.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Eco_Chamorro_PULSO_2009.pdf520.4KbPDF
FilesSizeFormat
View
Eco_Chamorro_PULSO_2009.pdf520.4KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 32, 2009 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV