View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 32, 2009
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 32, 2009
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Proyecto "Empiezo a ser bilingüe"

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Fernández Trujillo, Ruth
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/7200
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2009
Bibliographic citation
Pulso, 2009, n.32, p. 243-260. ISSN 1577-0338
Keywords
Enseñanza bilingüe
Educación infantil
Cultura inglesa
Bilingual teaching
Pre-Primary School
English Culture
Pedagogía
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este proyecto pretende iniciar a los niños del segundo ciclo de Infantil en la lengua inglesa desde una perspectiva bilingüe, es decir, ampliando el uso y aprendizaje de dicho idioma en actividades cotidianas desarrolladas típicamente en la lengua materna (el castellano) a la vez que se introducen nuevos contenidos que adentran a los alumnos en una nueva cultura, la inglesa. En todo este planteamiento, el cual es complementario e independiente de la enseñanza tradicional del inglés en la Educación Infantil, se han tenido en cuenta las necesidades y características psicopedagógicas propias de los niños de esta edad así como las posibles difi cultades que se puedan plantear ante los alumnos con necesidades educativas especiales; sin olvidar la importancia de las nuevas tecnologías, tan motivadoras y grandes aliadas, tanto para el niño como para el maestro, en el proceso de enseñanza-aprendizaje.
 
This project pretends to deal with children of the second cycle of Pre-Primary School in English language from a bilingual perspective, so children would practise and learn this language through different daily activities that nowadays are developed in their own language (Spanish). Thus, it will allow children to learn new contents that would let us introduce them in a new culture, English culture. All this programme has been developed considering the characteristics of children of these ages and the possible difficulties that may arise when working with pupils that require special educational needs. The project also takes into account the importance of new technologies, so interesting and helpful to students and teachers in the teaching and learning process. This programme is different and should be considered as a complement of the traditional English language teaching in Pre-Primary.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Proyecto_Fernández_PULSO_2009.pdf293.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
Proyecto_Fernández_PULSO_2009.pdf293.8KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 32, 2009 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV