View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 32, 2009
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Pulso : revista de educación
  • Pulso - Número 32, 2009
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El Prácticum como enseñanza reflexiva: una propuesta de innovación didáctica realizada en la Escuela de Magisterio de la UAH

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Criado del Pozo, María JoséUniversity of Alcalá Author; Marcos Martín, José Luis; García, Olga; Martínez, Rosa
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/7198
Publisher
Escuela Cardenal Cisneros. Centro Adscrito a la UAH
Date
2009
Bibliographic citation
Pulso, 2009, n.32, p. 201-220. ISSN 1577-0338
Keywords
Prácticum
Reflexión
Interacción
Diario de prácticas
Seminarios
Pedagogía
Teaching practice
Reflection
Interaction
Journal
Seminars
Pedagogy
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En este artículo presentamos una experiencia piloto de innovación referida al Prácticum, realizada en la E. de Magisterio de la UAH., durante los cursos 2006-07 y 2007-08. La experiencia, que parte de la premisa de formar un profesor crítico y con criterio, nos ha llevado a situarnos en el modelo del profesor refl exivo. Empezamos indicando el origen de la propuesta, y más tarde justifi camos las bases del modelo, explicamos la metodología que hemos empleado e indicamos las conclusiones que se derivan de la experiencia.
 
This article presents a pilot and innovative experience dealing with the Teaching Practice that has been carried out at the Teacher Training School of the University of Alcalá during the academic years 2006/07 and 2007/08. This experience is based on the premise of educating a teacher so that s/he can become a person of sound judgement and constructive criticism and it has made us choose the refl exive teacher model. Our study begins by indicating the background of our proposal and continues by reasoning the basis of that model. Then we explain the methodology we have used and we finally point out the conclusions we have reached from this innovative experience.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
Prácticum_Criado-Marcos-García ...308.8KbPDF
FilesSizeFormat
View
Prácticum_Criado-Marcos-García ...308.8KbPDF
Collections
  • Pulso - Número 32, 2009 [13]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV