View Item 
  •   e_Buah Home
  • INVESTIGACIÓN
  • Institutos Universitarios
  • Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
  • IAES - Documentos de Trabajo
  • View Item
  • INVESTIGACIÓN
  • Institutos Universitarios
  • Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
  • IAES - Documentos de Trabajo
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Innovative and creative entrepreneurship in Spain

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Cuadrado Roura, Juan R.; García Tabuenca, Luis AntonioUniversity of Alcalá Author
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/6537
Publisher
Universidad de Alcalá. Instituto Universitario de Análisis Económico y Social
Date
2008
Bibliographic citation
Documentos de trabajo. IAES- Instituto Universitario de Análisis Económico y Social, Universidad de Alcalá, N. 7, 2008. ISSN 1139-6148
Keywords
Entrepreneurship
Characteristics of entrepreneur
Innovativeness
Creativity
Entrepreneurial clusters
Actividad emprendedora
Características del emprendedor
Creatividad innovadora
Clúster de empresarios
Document type
info:eu-repo/semantics/workingPaper
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
The aim of this paper is to consider the potential relationship between characteristics of entrepreneurs and competitive creativity, using the Spanish case as a reference. The paper is based on various research projects carried out previously, the last of which was completed in 2007. The analysis takes as its point of reference a number of surveys previously developed on entrepreneurship trends in Spain, but it pays particular attention to the study of innovative and creative activities, an aspect specifically included in the 2006 survey completed in 2007. The results in line with the objective pursued lead to some interesting conclusions on the subject, which has not yet been widely studied.
 
El objetivo de este trabajo es estudiar la relación potencial que existe entre las características de los emprendedores y su creatividad competitiva, empleando el caso español como referencia. El documento está basado en varios proyectos de investigación realizados en los pasados años en el Instituto IAES (antes Servilab ) y en otro nuevo que fue terminado en 2007. El análisis toma como punto de referencia varias encuestas llevadas a cabo previamente sobre las tendencias de la actividad emprendedora en España. Particularmente, la última encuesta, realizada entre 2006 y 2007, presta atención especial al estudio de las actividades innovadoras y creativas. Los resultados presentan algunas conclusiones de interés sobre el tema, que aún no ha sido extensamente estudiado.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
innovative_cuadrado_IAESDT_2008.pdf1.048MbPDF
FilesSizeFormat
View
innovative_cuadrado_IAESDT_2008.pdf1.048MbPDF
Collections
  • IAES - Documentos de Trabajo [223]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV