View Item 
  •   e_Buah Home
  • INVESTIGACIÓN
  • Institutos Universitarios
  • Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
  • IAES - Documentos de Trabajo
  • View Item
  • INVESTIGACIÓN
  • Institutos Universitarios
  • Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
  • IAES - Documentos de Trabajo
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Los horarios en la distribución comercial : la importancia del tiempo para consumidores, empresas y decisores públicos

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Casares Ripol, Javier; Martín Cerdeño, Víctor Jesús; Aranda García, Evangelina; Santos del Cerro, Jesús
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/6483
Publisher
SERVILAB (Alcalá de Henares)
Date
2001
Affiliation
Universidad de Alcalá. Instituto Universitario de Análisis Económico y Social (IAES)
Bibliographic citation
Documentos de trabajo. SERVILAB- Laboratorio de Investigación del Sector Servicios, Universidad de Alcalá, N. 6, 2001. ISSN 1139-6148
Document type
info:eu-repo/semantics/workingPaper
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
El tiempo es una variable fundamental en los procesos de consumo. En este sentido, puede decirse que los horarios comerciales concilian la demanda de los consumidores con la oferta de los distribuidores. Por tanto, los consumidores conciben el horario comercial como un servicio desarrollado por una organización que influye en la flexibilidad con la que pueden realizar sus compras. Al mismo tiempo, una modificación en la duración de los horarios precisa un análisis en el grado de eficiencia que alcanzaría el comercio ante los cambios de estrategia. Por último, en el debate regulación vs. libertad de horarios, los decisores públicos han optado por posiciones tan distantes como considerar la plena libertad de apertura para todos los establecimientos o, por el contrario, controlar hasta el más mínimo detalle sobre la duración de la venta al público.
 
Time is a fundamental variant in consumer processes. For this reason, it could be said that commercial timetables conciliate the demand of the consumer with the offer of the suppliers. In this way, the consumer considers the commercial timetable as a service developed by an organization which influences the flexibility with which he can carry out his purchases. At the same time, a modification in the duration of the timetable needs an analysis of the degree of efficiency to be attained by retailers faced with a change in strategy. Finally, in the debate on regulation vs free opening hours, the decision taking statesmen have settled for such distant options as that of total freedom in opening times for all establishments to the most detailed control over the time allowed for sales to the public.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
horario_casares_SERVILABDT_2001.pdf277.2KbPDF
FilesSizeFormat
View
horario_casares_SERVILABDT_2001.pdf277.2KbPDF
Collections
  • IAES - Documentos de Trabajo [212]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open access. Open ScienceOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV