The use of technology in language education: virtual board application
Authors
Karabacak, EsraIdentifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/60765DOI: 10.37536/ej.2024.32.2446
ISSN: 1989-0796
Date
2024-01-29Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2024, n. 32, p. 58-66. ISSN 1989-0796
Keywords
Comparative education
Distance education
Language education
Technology
Virtual board
Educación comparada
Educación a distancia
Educación de idiomas
Tecnología
Tablero virtual
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
The use of a virtual whiteboard as an educational tool encourages learning as it enables students to share and interact with information in a virtual environment, thus contributing to the creative learning process by increasing students' interest and understanding. This study aims to examine the purposes of using the virtual board application in language education and to determine its contribution to students' education. The target group of the study was the first-year students of the Department of Turkish Language and Literature and the Department of Turkish Language Teaching. The use of virtual whiteboards was applied to native Turkish speakers in mother tongue education and in teaching Ottoman Turkish with the use of different alphabets. The data obtained were interpreted with the qualitative research method. The findings are evaluated and interpreted within the scope of virtual board studies with technology in face-to-face classical education and online education of basic concepts and practices in language education. It was found that the students who were physically out of school and receiving education from home felt themselves in the classroom environment. El uso de una pizarra virtual como herramienta educativa fomenta el aprendizaje, ya que permite a los estudiantes compartir e interactuar con información en un entorno virtual, contribuyendo así al proceso de aprendizaje creativo al aumentar el interés y la comprensión de los estudiantes. Este estudio tiene como objetivo examinar los propósitos del uso de la aplicación de tablero virtual en la educación de idiomas y determinar su contribución a la educación de los estudiantes. El grupo objetivo del estudio fueron los estudiantes de primer año del Departamento de Lengua y Literatura Turcas y del Departamento de Enseñanza de la Lengua Turca. El uso de pizarras virtuales se aplicó a hablantes nativos de turco en la educación de su lengua materna y en la enseñanza del turco otomano con el uso de diferentes alfabetos. Los datos obtenidos fueron interpretados con el método de investigación cualitativa. Los hallazgos se evalúan e interpretan en el ámbito de los estudios de tablero virtual con tecnología en la educación clásica presencial y la educación en línea de conceptos y prácticas básicas en la educación de idiomas. Se encontró que los estudiantes que estaban físicamente fuera de la escuela y recibían educación desde casa se sentían en el ambiente del aula.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
use_karabacak_encuentro_2024_N ... | 220.0Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
use_karabacak_encuentro_2024_N ... | 220.0Kb |
|