View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Estudios de historia social y económica de América
  • Estudios de historia social y económica de América - Número 11, 1994
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Estudios de historia social y económica de América
  • Estudios de historia social y económica de América - Número 11, 1994
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

La educación disputada : repaso bibliográfico sobre la enseñanza universitaria en la Audiencia de Quito

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Ponce Leiva, Pilar
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/6017
Publisher
Universidad de Alcalá de Henares. Servicio de Publicaciones
Date
1994
Bibliographic citation
Estudios de historia social y económica de América, 1994, n.11, p. 137-149. ISSN 0214-2236
Description / Notes
Ponencia en las Actas de las VI Jornadas sobre la presencia universitaria española en América. Alcalá de Henares, 26 y 27 de Noviembre de 1992.
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La dispersión bibliográfica existente permite a la autora encarar la universidad quiteña desde distintos puntos de vista: históricos, filosóficos, sociológicos, etc.. Es por ello que tras presentarnos la trayectoria de las tres universidades existentes hasta 1788 (fecha de la fundación de la primera universidad pública) centrará su atención en analizar dos aspectos historiográficos esenciales: las líneas maestras del pensamiento pedagógico y los distintos intentos de reforma académica llevados a cabo en el último cuarto del siglo XVlll.
 
The existing bibliographical dispersal allows the author to confront the university of Quito from different points of view: historical, philosophical, sociological, etc.. After presenting the trajectory of the three existing universities since 1788 (date of the foundation og the first public university) the author will centre her attention in analysing two essential historiographical aspects: the main lines of the pedagogical thought and the different attempts of academic reform carried out during the last quarter og the XVlll century.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
La Educación Disputada. Repaso ...761.7KbPDF
FilesSizeFormat
View
La Educación Disputada. Repaso ...761.7KbPDF
Collections
  • Estudios de historia social y económica de América - Número 11, 1994 [33]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV