Analysing test-takers' views on a computer-based speaking tests
Análisis de las opiniones de los candidatos sobre un examen oral a través de ordenador
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/57881DOI: 10.15446/profile.v19n_sup1.68447
ISSN: 1657-0790
Date
2017-10-20Bibliographic citation
Profile: Issues in Teachers Professional Development, 2017, v. 19, Sup1, p. 23-38
Keywords
Computer-based language testing
Oral assessment
Second language testing
Evaluación de lenguas a través del ordenador
Evaluación de la destreza oral
Evaluación de segundas lenguas
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International (CC BY-NC-SA 4.0)
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
This study examines test-takers? views on a computer-delivered speaking test in order to investigate the aspects they consider most relevant in technology-based oral assessment, and to explore the main advantages and disadvantages computer-based tests may offer as compared to face-to-face speaking tests. A small-scale open questionnaire was administered to 80 test-takers who took the aptis speaking test at the Universidad de Alcalá in April 2016. Results reveal that examinees believe computer-based tests provide a valid measure of oral competence in English and are considered to be an adequate method for the assessment of speaking. Interestingly, the data suggest that personal characteristics of test-takers seem to play a key role in deciding upon the most suitable and reliable delivery mode. Este estudio analiza la opinión de los candidatos sobre un examen oral con ordenador para averiguar
los aspectos que consideran más relevantes en la evaluación oral a través de las nuevas tecnologías y
explorar las principales ventajas y desventajas de este tipo de pruebas comparadas con pruebas orales
con evaluadores humanos. Se distribuyó un pequeño cuestionario a 80 candidatos que realizaron
el examen oral aptis en la Universidad de Alcalá en abril de 2016. Los resultados revelan que los
candidatos consideran que las pruebas orales con ordenador son válidas y adecuadas para la evaluación
de la competencia oral. Curiosamente, los datos demuestran que las características personales de los
candidatos juegan un papel primordial en la elección del método de evaluación más idóneo
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