Attitudinal Trends in CLIL Assessment: a pilot study
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/57570DOI: 10.17398/1988-8430.31.325
ISSN: 1988-8430
Date
2020-01-02Bibliographic citation
TEJUELO, 2020, v. 31, p. 325-341
Keywords
Assessment
Attitudes
CLIL
Pilot Study
Evaluación
Actitudes
AICLE
Estudio Piloto
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
El objetivo de este artículo es presentar los resultados de un estudio piloto obtenidos a través de un cuestionario distribuido a futuros maestros de asignaturas de contextos AICLE y no AICLE que están familiarizados con este tipo de metodología por los estudios que están realizando, ya sean de grado o posgrado. El artículo empieza con una introducción al tema y continúa con una revisión de los estudios de investigación relevantes en el campo de la evaluación en este ámbito. A continuación, se presenta el método de nuestro estudio con información sobre el instrumento, los participantes y el contexto académico. Posteriormente, analizamos los resultados con ejemplos concretos de los datos obtenidos. Finalmente, reflexionaremos sobre los resultados obtenidos a modo de conclusión. Los resultados preliminares de este estudio piloto mostrarán los problemas más importantes relacionados con la evaluación en contextos AICLE de acuerdo con las expectativas de futuros maestros sobre cómo podría basarse la enseñanza siguiendo esta metodología. The aim of this paper is to
present a pilot study based on a
questionnaire distributed to
prospective teachers of CLIL and
non-CLIL courses with familiarity
on that type of teaching due to their
own studies either through graduate
or undergraduate courses. The paper
opens with an introduction to the
topic and continues with a review of
relevant research studies in the field
of CLIL assessment. Next, the
method of our study is presented
with information about the
instrument, participants and
academic context. After that, the
results of the study are analysed and
illustrated with examples from the
data. Finally, different
interpretations of the study will be
discussed as a way of conclusion. The
preliminary results of this pilot study
will show the most significant issues
involved in CLIL assessment
according to these prospective
teachers’ expectations of what
teaching following this methodology
could be like.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
attitudinal_garcia_TEJUELO_2020.pdf | 628.2Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
attitudinal_garcia_TEJUELO_2020.pdf | 628.2Kb |
|
Collections
- FILOMOD - Artículos [232]