American Culture presence in EFL Textbooks used in Baccalaureate in Spain
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/56919DOI: 10.30827/portalin.vi37.22339
ISSN: 1697-7467
Date
2022-06-15Bibliographic citation
Porta Linguarum, 2022, v. 37, n., p. 47-62
Keywords
Culture teaching
English language teaching
Textbooks
Spain
Secondary school
Enseñanza de la cultura
Enseñanza del idioma inglés
Libros de texto
España
Escuela secundaria
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International (CC BY-NC-ND 4.0)
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Learning a foreign language implies a lot more than learning grammar and vocabulary. Language learners should also acquire the necessary social and cultural skills that would allow them to interact within the context where the target language is expected to be used. As a result, EFL teachers face the challenge of selecting and explaining the cultural contents that their students could employ when communicating with other English speakers; especially the speakers from those countries where EFL learners would more likely travel to either for academic or working purposes. In the case of Spanish EFL learners, the United States of America is among the most popular destinations in this regard. Therefore, exploring to what extend the American Culture is being addressed in EFL textbooks might help educators to improve their own teaching approach. This paper addresses research into the presence of American culture in textbooks used in Spain. The results indicate the limited importance of American Culture in the ELT books used in Spain.. The paper concludes by including some suggestions to address American Culture in the teaching of English as a Foreign Language in Spanish EFL Classrooms Aprender un idioma extranjero implica mucho más que aprender la gramática y
el vocabulario. Los estudiantes de idiomas también deben adquirir las habilidades sociales y
culturales necesarias que les permitan interactuar dentro del contexto en el que se espera que
se utilice la lengua meta. Como resultado, los profesores de inglés como lengua extranjera
se enfrentan al reto de seleccionar y explicar los contenidos culturales que sus alumnos
podrían emplear al comunicarse con otros angloparlantes. Especialmente los ponentes de
aquellos países a los que los estudiantes de inglés como lengua extranjera viajarían con
mayor probabilidad, ya sea por motivos académicos o laborales. En el caso de los estudiantes
de inglés como lengua extranjera, Estados Unidos de América se encuentra entre los destinos
más populares en este sentido. Por lo tanto, explorar en qué medida se aborda la cultura
estadounidense en los libros de texto de EFL podría ayudar a los educadores a mejorar su
propio enfoque de enseñanza. Este artículo aborda una investigación sobre la presencia de
la cultura americana en los libros de texto utilizados en España. Los resultados indican poca importancia de la cultura americana en los libros de ELT utilizados en España. El artículo
concluye incluyendo algunas sugerencias para abordar la cultura estadounidense en la
enseñanza del inglés como lengua extranjera en las aulas de EFL en España.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
american_garcia_PL_2022.pdf | 539.2Kb |
|
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
american_garcia_PL_2022.pdf | 539.2Kb |
|
Collections
- FILOMOD - Artículos [232]