View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 15, 2005
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 15, 2005
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Developing effective formative assessment practices in the primary modern foreign language classroom

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Jones, Jane
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/568
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2005
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2005, n.15, p. 39-47. ISSN 1989-0796
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
La introducción de una lengua moderna en la Educación Primaria marcó el comienzo de un debate entre el profesorado (debate que aún continua) sobre la necesidad de evaluar o no dicha materia. La evaluación, como medio de comprobar el progreso del alumnado es, sin duda, parte integrante del proceso de enseñanza/aprendizaje. Teniendo en cuenta las diversas necesidades del alumnado y enfatizando la evaluación formativa del aprendizaje y sus principios, el presente artículo ofrecerá alternativas sencillas y practicas para abordar dicha evaluación. Se nombrarán estudios de caso que pondrán de relieve la evaluación de las cuatro destrezas y demostrarán como la evaluación puede contribuir al desarrollo del auto aprendizaje y de la autonomía del alumnado en lo relativo al aprendizaje de lenguas. Percibido y utilizado como una ayuda al aprendizaje, la evaluación puede sembrar la semilla de un aprendizaje para toda la vida.
 
The introduction of MFL in primary school education marked the beginning of an ongoing debate among teachers about the necessity of assessing primary MFL – if at all. Assessment, as a means to monitor progress, forms, there is no doubt about it, an integral part of the learning and teaching process. This article will show manageable and sensitive ways of dealing with assessment taking into account the diverse needs of the learners. The emphasis will be on formative assessment and assessment for learning and its principles. Case studies will highlight assessments in all four skills and show how assessment can contribute to the development of self- learning and pupil autonomy in aspects of their language learning. Perceived and used as an aid to learning assessment sows the seeds of a life long learning capability.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
06_Jones.pdf102.5KbPDF
FilesSizeFormat
View
06_Jones.pdf102.5KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 15, 2005 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV