View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 15, 2005
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 15, 2005
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

El papel de los estilos de aprendizaje en la personalización de la enseñanza de Inglés para Fines Específicos

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Cabrera Albert, Juan Silvio
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/565
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2005
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2005, n.15, p. 14-24. ISSN 1989-0796
Keywords
Estilos de aprendizaje
Personalización de la enseñanza
Diferencias individuales
Inglés para Fines Específicos
Aprendizaje desarrollador
Learning styles
Individualization of teaching
Individual differences
English for Specific Purposes
Developmental learning
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
En el presente trabajo se analiza desde el punto de vista conceptual la importancia didáctica que para la enseñanza de lenguas extranjeras y en particular, del Inglés con Fines Específicos, reviste la consideración de los estilos de aprendizaje de los estudiantes. Para ello se parte del valor pedagógico que históricamente ha sido atribuido a esta dimensión de las diferencias individuales en virtud de la personalización del proceso docente- educativo y por tanto la eficiencia del aprendizaje. Finalmente, el autor propone llegar a una reconceptualización de los estilos sobre la base del enfoque histórico- cultural de Vigotsky a fin de superar la visión eminentemente cognitivista que ha caracterizado el estudio del tema hasta la actualidad.
 
This work refers to the didactic importance the consideration of students learning styles has for the teaching of foreign languages and particularly, that of English for Specific Purposes. In that sense, the pedagogic value historically attributed to such dimmension of individual differences for the so called “individualization” of the teaching- learning process and consequently the efficience of learning, is considered. Finally, the author proposes a conceptualization of learning styles from the perspective of Vigotsky approach in order to overcome the cognitive perspective that is still predominant in the study of this matter worldwide.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
03_Cabrera.pdf99.93KbPDF
FilesSizeFormat
View
03_Cabrera.pdf99.93KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 15, 2005 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahDeposit documentsFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV