View Item 
  •   e_Buah Home
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 15, 2005
  • View Item
  • REVISTAS DE LA UAH
  • Encuentro
  • Encuentro - Número 15, 2005
  • View Item
  • Biblioteca
    • English
    • español
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Evaluación del alumno, técnicas y elementos en el proceso de aprendizaje de segundas lenguas

Show full item record
RefworksUtilizar EndNote Import
Authors
Alonso Alonso, María Rosa; Palacios Martínez, Ignacio M.
Identifiers
Permanent link (URI): http://hdl.handle.net/10017/564
Publisher
Universidad de Alcalá. Servicio de Publicaciones
Date
2005
Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2005, n.15, p. 5-13. ISSN 1989-0796
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Share
 
Abstract
Este artículo se ocupa de la evaluación como un medio de información sobre el proceso de aprendizaje de segundas lenguas. Se consideran tres aspectos fundamentales: los distintos tipos de evaluación del alumno (inicial, formativa y final), las técnicas correspondientes: autoevaluación, con especial referencia al sistema DIALANG desarrollado dentro del Marco Común Europeo de Referencia, y la corrección por parte del compañero o del grupo, así como por parte del profesor, mencionando técnicas para cada una de las cuatro destrezas. Finalmente se ocupa de la evaluación de los demás elementos del proceso de aprendizaje, tales como los materiales o recursos didácticos empleados, y el papel del profesor.
 
This paper deals with assessment as a means of obtaining information about the second language learning process. Three main issues are considered, the different types of assessment: initial, formative and summative and their main characteristics, the techniques: self-assessment with special reference to DIALANG, the system developed in the Common European Framework of Reference, peer evaluation and teacher assessment, mentioning different techniques for each of the four skills. Finally, it is concerned with the assessment of other elements in the learning process such as language learning materials and the teacher's role.
 
Files in this item
FilesSizeFormat
View
02_Alonso.pdf98.95KbPDF
FilesSizeFormat
View
02_Alonso.pdf98.95KbPDF
Collections
  • Encuentro - Número 15, 2005 [12]

Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV
 

 

Browse

All of e_BuahCommunities y CollectionsIssue DateAuthorsTitlesSubjectsIn this CollectionIssue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

My e_BuahCreate account

Help

What is e-Buah?Guide e_BuahGuide autoarchiveFAQContact us

Statistics

View Usage Statistics

Information

Open Science. Open accessOpen access PolicyPublishing permissionsCopyrightResearch datae-cienciaDatos RepositoryPlan de Gestión de Datos

Los contenidos se difunden en


Contact Us | Send Feedback | About DSpace
¡CSS Válido!@mire NV
¡CSS Válido!@mire NV