Learning through movement in the teaching of German as a foreign language in secondary schools. A practical school case study
Authors
Remane, SusanneDate
2023-01-27Bibliographic citation
Encuentro: revista de investigación e innovación en la clase de idiomas, 2023, n. 31, p. 23-36. ISSN 1989-0796
Keywords
Learning through movement
Foreign language didactics
German as a foreign language in secondary schools
Aprendizaje a través del movimiento
Didácticas de las lenguas extranjeras
Alemán como lengua extranjera en la enseñanza secundaria
Document type
info:eu-repo/semantics/article
Version
info:eu-repo/semantics/publishedVersion
Rights
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Internacional
Access rights
info:eu-repo/semantics/openAccess
Abstract
Learning through movement is a teaching method in which physical movement is considered a central teaching
and learning tool. It is intended to support the learning process and lead to better information processing and
retention in learners of all ages. Despite this, however, physical activity is primarily used at the preschool and
primary levels. At the secondary level, where concentrated learning and grades are usually the primary focus,
movement activities often lose importance. This article presents findings from a school-based case study aimed
at investigating whether the use of learning through movement can lead to measurable performance gains in
adolescents. El aprendizaje a través del movimiento es un método de enseñanza en el que el movimiento físico se considera
una herramienta central de enseñanza y aprendizaje. Su objetivo es apoyar el proceso de aprendizaje y conducir a
un mejor procesamiento y retención de la información en alumnos de todas las edades. Sin embargo, la actividad
física se utiliza principalmente en la educación infantil y primaria. En el nivel secundario, donde el aprendizaje
concentrado y las calificaciones están en primer plano, las actividades de movimiento suelen perder importancia.
Este artículo presenta los resultados de un estudio de caso en un instituto de educación secundaria, cuyo objetivo
es investigar si el uso del aprendizaje a través del movimiento puede conducir a un aumento mensurable del
rendimiento entre los adolescentes.
Files in this item
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
learning_remane_encuentro ... | 331.0Kb |
![]() |
Files | Size | Format |
|
---|---|---|---|
learning_remane_encuentro ... | 331.0Kb |
![]() |